Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Въпрос на седмицата

Можете ли да предоставите някакви данни за средната цена на проект за внедряване на унифицирани комуникации?

Въпроса зададе посетител на сайта, 23 февруари 2015, 4030 прочитания

Можете ли да предоставите някакви данни за средната цена на проект за внедряване на унифицирани комуникации?

В изследване на Gartner през 2013 г., на няколко водещи доставчици на решения за унифицирани комуникации е предложено да оценят стойността на внедряването на техните системи за 1000 потребители и за 10 хил. потребители. В крайна сметка се оказва, че сървърните и потребителски лицензи струват съответно от $250-350 до $350-450 на потребител. Тези цени са за пълен пакет, включващ телефония, моментални съобщения (IM), презентации и конференции.

Цената на оборудването, включително сървъри и телефони, се оказва средно 2 пъти по-висока от лиценз за потребител. Инсталацията на решението и професионално обслужване струват средно $75-100 на потребител. Така, общата цена на притежание за един потребител достига $750-1000.

Следва да отбележим, че за крупни проекти отстъпките от доставчиците понякога стигат до 40-50% от стойностите описани дотук, а цената на сервизното обслужване е 12-15% от стойността на покупката.

В доклада, представящ тези данни, анализаторите от Gartner отбелязват, че при изграждането на нова система за комуникации или развитие на съществуващата е важно да има разбиране за това на какви технологии следва да се обърне най-голямо внимание. Например за част от потребителите може да е достатъчно да разполагат само със софтуерен клиент за PC, който им позволява да обменят моментални съобщения. Други потребители може да се нуждаят от видеоконферентна връзка с високо качество или от средства за провеждане на съвещания с възможност за включване на външни за организацията потребители. Наред с това е важно да се отчита, доколко съществуващата корпоративна мрежа е готова за нови видове взаимодействия – дали комуникационните канали осигуряват необходимата пропускателна способност за постигане на желаното качество, съответства ли системата за унифицирани комуникации с политиките за сигурност на компанията и т.н.



© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов