Можете ли да предоставите някакви данни за средната цена на проект за внедряване на унифицирани комуникации?
В изследване на Gartner през 2013 г., на няколко водещи доставчици на решения за унифицирани комуникации е предложено да оценят стойността на внедряването на техните системи за 1000 потребители и за 10 хил. потребители. В крайна сметка се оказва, че сървърните и потребителски лицензи струват съответно от $250-350 до $350-450 на потребител. Тези цени са за пълен пакет, включващ телефония, моментални съобщения (IM), презентации и конференции.
Цената на оборудването, включително сървъри и телефони, се оказва средно 2 пъти по-висока от лиценз за потребител. Инсталацията на решението и професионално обслужване струват средно $75-100 на потребител. Така, общата цена на притежание за един потребител достига $750-1000.
Следва да отбележим, че за крупни проекти отстъпките от доставчиците понякога стигат до 40-50% от стойностите описани дотук, а цената на сервизното обслужване е 12-15% от стойността на покупката.
В доклада, представящ тези данни, анализаторите от Gartner отбелязват, че при изграждането на нова система за комуникации или развитие на съществуващата е важно да има разбиране за това на какви технологии следва да се обърне най-голямо внимание. Например за част от потребителите може да е достатъчно да разполагат само със софтуерен клиент за PC, който им позволява да обменят моментални съобщения. Други потребители може да се нуждаят от видеоконферентна връзка с високо качество или от средства за провеждане на съвещания с възможност за включване на външни за организацията потребители. Наред с това е важно да се отчита, доколко съществуващата корпоративна мрежа е готова за нови видове взаимодействия – дали комуникационните канали осигуряват необходимата пропускателна способност за постигане на желаното качество, съответства ли системата за унифицирани комуникации с политиките за сигурност на компанията и т.н.