Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Въпрос на седмицата

Как се изчислява ROI за облачни услуги и за какъв период?

Въпроса зададе С. Попов, 24 юли 2012, 5415 прочитания

За да се вземе решение за внедряване на облачни решения или за отказ от тяхното използване, разбира се трябва да се оцени икономическата полза. Съществуват няколко модела за изчисляване на възвръщаемостта от инвестициите (ROI). Често прилаган е моделът, предложен от анализаторите от Forrester Research, тъй като той е и сравнително най-опростен.

Моделът за изчисление на ROI на Forrester предполага анализ на 4 аспекта на бъдещия проект:

  • предимства
  • разходи
  • рискове
  • гъвкавост ( т.е. какви са бъдещите възможности за бизнеса, в резултат на направената инвестиция).  


Подобен анализ е приложим за масовия корпоративен софтуер – CRM, ERP, средства за съвместна работа и ITSM. За по-специфични и крупни ИТ системи са необходими по-задълбочени проучвания.

Наред с оценката на споменатите 4 аспекта на облачните услуги Forrester Research дават пример за изчисляване на ROI за различни групи приложения – CRM, ERP и т.нар. приложения за бизнес продуктивност (офис пакет, електронна поща и т.н.)

Ето как изглеждат изчисленията за пълния икономически ефект от използването на облачна CRM  система:

Пълен икономически ефект от внедряването на облачна CRM система

Анализаторите подчертават, че във връзка с облачния софтуер винаги трябва да се отчита и конкретната ситуация в компанията. Например решенията, които се използват от голям брой сътрудници, например CRM системите, трябва да имат удобен и гъвкав интерфейс, който да привлече потребителите без необходимост от специални обучения, с което също се постигат икономии. Ако приложението се ползва от по-малък брой сътрудници, ефектът ще бъде по-малък.

В примерите приведени от Forrester се оказва, че ROI за CRM система е 20% а срокът за изплащане на инвестицията 12-24 месеца. За ERP системите тези показатели са съответно 6% и над 2 години, а за приложенията за бизнес продуктивност – 27% и срок на изплащане 12-24 месеца.

http://resources.idgenterprise.com/original/AST-0042573_Forrester_Report_The_ROI_of_Cloud_Apps.pdf



© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов