Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Danone купува щатски производител на соево мляко за $10 милиарда

Придобиването на WhiteWave Foods ще даде на Danone глобално лидерство на пазара на мляко и брандовете за здравословна храна

07 юли 2016, 955 прочитания

Danone купува WhiteWave Foods за 10 милиарда долара, с което ще добави най-продаваната американска марка за соево мляко Silk към своята продукция, както и продуктова линия за производство на храни с растителен произход, увеличавайки значително своето присъствие в този пазарен сегмент, съобщава Bloomberg.

Инвеститорите ще получат 56,25 долара за акция в кеш, съобщава базираната в Париж Danone. Това е с 19 процента повече, отколкото цената, на която затвори WhiteWave в сряда. Производителят на кисело мляко ще финансира покупката чрез заем и очаква 300 милиона долара подсилване на оперативната печалба до 2020 г. 

Прочетете още: Microsoft се отървава от марката Nokia и базовите бизнес телефони

ДанонПридобиването ще даде на Danone глобално лидерство на пазара на мляко и брандовете за здравословна храна, включително Horizon milk, кисело мляко Wallaby Organic и салатите Earthbound Farm, тъй като потребителите все повече четат етикетите и отбягват преработените храни. Silk на WhiteWave е най-продаваната марка соево мляко в САЩ, където някои потребители се пренасочват към растителни алтернативи на млякото. 

Продажбите на базираната в Денвър WhiteWave ще нараснат с около 11 процента за тази година, според анализаторски оценки, след двойното им увеличение от 2010 г. досега поради нарасналото търсене на здравословни храни и напитки, сочат данни Bloomberg. Северна Америка е отговорна за 86 процента от приходите от 3,9 милиарда долара на компанията за миналата година, докато останалата част от приходите идват от Европа. 

Danone, производителят на киселото мляко Oikos и минералната вода Evian, цели да постигне ръст в продажбите повече от 5 процента до 2020, като половината от бизнеса на компанията е с фокус върху здравословните алтернативи. Продажбите в Северна Америка ще бъдат 22 процента от общите приходи на Danone след покупката. За сравнение този процент сега в 12.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов