Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Софтуер помага на Бони Холдинг да консолидира финансовите си отчети

Разговаряме с Христо Стоянов, финансов директор на „Бони Холдинг“ АД, за внедряването на софтуерното решение LucaNet.Financial Consolidation.

от Виктория Лазова, 16 декември 2015, 1962 прочитания

Създаден преди повече от 20 години, днес „Бони Холдинг“ АД е една от най-големите фирми в българската хранителна индустрия, лидер в производството на свинско месо, и е сред утвърдените производители на месни продукти и колбаси. Наскоро компанията приключи внедряване на софтуерното решение LucaNet.Financial Consolidation, чрез което се автоматизира процесът по консолидация на финансовите отчети на дружествата, влизащи в състава на холдинга. Това е поводът да разговаряме с г-н Христо Стоянов, финансов директор на „Бони Холдинг“ АД.

Христо Стоянов, Бони Холдинг

Прочетете още: Ерата на цифровия бизнес изисква нов прочит на магическата абревиатура ERP

Христо Стоянов, финансов директор на „Бони Холдинг“ АД

Г-н Стоянов, каква беше причината да стартирате проекта по внедряване на LucaNet.Financial Consolidation?

„Бони Холдинг“ е вертикално интегрирана компания, която осъществява дейност на всички производствени нива: фуражно производство, свиневъдство, хибридно, стоково, добив, транжиране и месопреработка. В състава на холдинга влизат общо 15 дружества, функциониращи в две основни области на дейност – сектор “Свиневъдство” и сектор “Месопреработка”.

Преди внедряването на софтуера LucaNet.Financial Consolidation ежемесечната консолидация на финансовите отчети в Бони Холдинг се извършваше на Excel. Този начин на работа обаче има своите сериозни ограничения, а анализът на данните се извършва сравнително трудно и бавно и предоставя по-малко възможности. В допълнение процесът на консолидацията отнемаше доста време на служител в компанията, който поема тази дейност. На практика използвахме един добър специалист, който технически извършва консолидацията, вместо да ползваме този висококвалифициран специалист за анализ на информацията, с която разполагаме.

И така, когато през пролетта на 2014 г. представители на LucaNet, чийто партньор в България е фирма Balkan Services, представяха пред ръководството на Бони Холдинг решението LucaNet.Financial Consolidation, интересът на дружеството беше сериозен и няколко месеца по-късно взехме решение за стартиране на проект по внедряване на специализирания софтуер за консолидация на финансови отчети. 
Накратко, целта на внедряването беше да се ускори процесът по изготвяне на консолидираните отчети на холдинга, както и да се намали до минимум рискът от допускане на грешки. 

Приключихме проекта в края на настоящата година, чрез което постигаме автоматизиране на процеса по консолидация на финансовите отчети на дружествата, влизащи в състава на холдинга. 

Бихте ли представили накратко самото решение и как то помага на бизнеса на компанията?

LucaNet.Financial Consolidation консолидира данните от оперативните справки на 15-те дружествата в холдинга. Финансовите отчети на дружествата се изготвят във файлове на Excel, където информацията е структурирана по специален начин, и тези отчети се трансферират директно в LucaNet от файловете в Excel. По този начин въвеждането на информацията в LucaNet става почти автоматично, което значително улеснява консолидацията на данните. 

Като основна полза от внедряването бих посочил факта, че с LucaNet.Financial Consolidation се постига ограничаване на времето за консолидация. Обработката на отчетите става много по-бързо, а извършването на анализи и навлизането в дълбочина или в отделни разрези на наличната в софтуера информация, също става много лесно. 

Внедряването на софтуера също така позволява работа с информацията, която дава този софтуер – подредена, и в дълбочина, за да може тази информация да се ползва за анализ, което всъщност е изключително важен резултат от реализацията на проекта. Успяхме също така с разработване на софтуера при внедряването да стандартизираме и уеднаквим някои процедури при самата консолидация, което ще даде по-добра основа за анализ на информацията, тъй като вече имаме сравнимост при отделните компании и в отделните сектори на компанията като цяло. 

Като важна полза бих посочил още възможността за планиране, според нуждите и изискванията на Бони Холдинг. На практика ценно предимство на LucaNet.Financial Consolidation е фактът, че решението дава възможност за анализ на бизнеса и в направления, различни от финансовата консолидация. На практика системата може да е полезна и при изготвянето на допълнителни справки, независимо от консолидационния процес, както и за изчисляване на коефициенти за ефективност (KPIs), ползвайки данни от индивидуалните отчети на дружествата.

Споделете опита си от реализацията на проекта?

Внедряването на стартира през 2014 г., като работата по проекта продължи 8 месеца. В процеса на имплементацията на софтуерното решение направихме доработки според спецификата на бизнеса на Бони Холдинг. Важно беше да бъдат преценени вътрешногруповите сделки и нереализираните печалби при тези сделки. Това е налично в софтуера в момента, но за да можем да го използваме, трябваше да направим съответни настройки във връзка с тези корекции. 

Сега ни предстои да преминем изцяло към системата LucaNet.Financial Consolidation в началото на 2016 г. В момента все още тече подготовката на системата, като през цялата 2015 г. консолидацията на данните се осъществяваше паралелно по двата начина – чрез Excel и чрез системата. 

Реално сега предстои да развиваме решението и да работим с него. Внедрихме софтуера, направихме сравнителния период, въвеждахме данните в софтуера през 2014 – 2015 г. и се надявам от 1 януари 2016 да стартираме работата с него.

Бих искал да допълня, че внедряването ни помогна да преосмислим доста от процесите, които се случват при самата консолидация на финансовите отчети. Успяхме да преподредим много неща и да ги поставим на една основа, която позволява сравнимост при отделните дружества. Реално успяхме в много детайли да направим информацията сравнима, което позволява при анализа да взимаме верни решения, защото верните решения се базират на вярна и точна информация. 

Какви са плановете на компанията за развитие на решението?

До момента основният фокус на екипа на Бони Холдинг, ангажиран със системата, е върху консолидацията.

От 2016 година, плановете ни включват внедряване на модул “Планиране и бюджетиране”. 

От друга страна, 15-те дружества на холдинга функционират в два основни сектора “Свиневъдство” и “Месопреработка” и затова следващата ни стъпка е да започнем посекторно отчитане, да навлезем в дълбочина на процесите по дейности и сегменти. 

По-подробно за проекта можете да прочетете в предстоящия брой 12 на списание CIO или на сайта CIO.bg.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов