Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Канадска компания печели от смога в Китай, продавайки бутилки с въздух

Замърсяването инициира нови източници на приходи за фирми в азиатската държава

15 декември 2015, 1035 прочитания

Докато проблемите на Китай със замърсяването продължават, канадска компания е намерила начин да печели от кризата в азиатската държава, продавайки бутилки със свеж планински въздух, съобщава Business Insider. 

замърсяване, Китай

Прочетете още: ИТ ръководителите да бъдат двигатели на цифровата трансформация

През декември Пекин обяви първия в историята си червен код заради опасно високите нива на замърсяване на въздуха, които накараха столицата да затвори училища и строителни обекти за известен период от време. Управата на града направи опит да спре също така движението на градските автомобили и предупреди хората да останат затворени в домовете си. 

Малко по-късно Шанхай също се сблъска със сериозен проблем със смога, които достигна най-високите си нива от януари насам, което принуди властите да забранят активностите на открито в училищата и дейността на заводите. 

За сметка на това обаче продажбите на Vitality Air – бутилиран свеж планински въздух от Националния парк Банф и езерото Люис в Канада – скочиха неимоверно в Китай. 

По думите на Харисън Уанг, представител на Vitality Air в Китай, в минутата, когато бутилките с въздух са били обявени за продажба в Taobao, китайски уебсайт за онлайн пазаруване, подобен на eBay, те са били разпродадени почти моментално. 

Компанията започна маркетинга на продукта в Китай преди по-малко от два месеца, но до момента това е първата изцяло разпродадена доставка от 500 бутилки, други 700 са на път къ азиатската държава.
Компанията вижда замърсяването в Китай като сериозен проблем и по думите на Уанг тя иска да даде възможност на хората да “инжектират” малко свеж въздух в своето ежедневие. 

Vitality Air се маркетира като “подобряващ жизнеността само с едно вдишване” и неговите създатели твърдят, че може да помогне при “махмурлук, безпокойство и преумора”, както и да бъде “вашето решение на замърсяването”.  

Но Vitality Air не е единственият бизнес, печелещ пари от проблема със замърсяването в Китай. Ресторант в град Жанджиаганг отскоро започна да зарежда патрони със свеж въздух, след като собствениците закупиха машини за филтриране на въздуха в заведението и вече добавят сума към сметките на посетителите за оперативните разходи за машината. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов