Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Какво трябва да знае мениджмънтът за цифровите разплащания

Цифровите плащания се намират в подем и потребителите са крайно недоволни, когато техните трансакции се изпълняват не с тази скорост, с която те биха искали

23 октомври 2015, 1962 прочитания

остави коментар

Цифровите разплащания не само престанаха да бъдат отхвърляни от клиентите, но и стават все по-търсени от тях. Което може да стане причина бизнесът на предприятия, които не проявяват достатъчна активност в тази насока, да забуксува. 

Разплащането в кеш остана в миналия век. Според проучване, проведено от Blackhawk Network Shopper и цитирано от американското издание на списание CIO, цифровите плащания се намират в подем и потребителите са крайно недоволни, когато техните трансакции се изпълняват не с тази скорост, с която те биха искали. А неизбежният преход към електронни разплащания с помощта на кредитни карти е в състояние да предизвика още по-голям ръст на популярността на така наречените системи за мобилни портфейли – Apple Pay, Android Pay и др.

Прочетете още: CIO трябва да култивират технологичните лидери на бъдещия бизнес

цифрови разплащанияВлизането в новата епоха на плащанията с нетърпение се очаква не само от потребителите. Разработчиците също се опитват да достигнат вратата на електронните пазари напълно подготвени и затова установяват взаимоотношения с банките и финансовите институции. Достатъчно е да погледнем ръста на популярността на платежната система Stripe, оценяван вече в милиарди долари. А всичко започва с това, че двама братя дълго и безуспешно се опитват да създадат софтуерно решение за обмен на информация със съществуващите сметки на търговец, предоставени от банката. В крайна сметка те решават да създадат собствена платежна инфраструктура и да предложат финансова технология, която би позволила на разработчиците да обработват плащания с кредитни и дебитни карти, просто “извикващи” съответните API функции. При това парите още на следващия ден се оказват в банковата сметка. 

Ясно е, че извършването на плащания винаги е било болезнена тема. И пренасянето на трансакции на цифрова платформа стана още един опит да се облекчи животът на клиентите, въпреки че такова решение също изисква преодоляване на определени трудности и щателно планиране. В крайна сметка перспективите пред цифровите плащания ще бъдат свързани с развитието на няколко ключови тенденции. Ето и най-важните моменти, които трябва да бъдат отчетени. 

Цифровите плащания трябва да стават мигновено

Финансовата инфраструктура на развитите държави е формирана във време, когато чековете са били изпращани по въздушна поща, представяни са на банката и след това движението на парите е обработвано един или два пъти дневно. В резултат дори за неголеми плащания е отивало денонощие и дори повече. Електронните преводи по правило се потвърждават мигновено, но те струват по-скъпо на банките. В бъдеще цифровите плащания трябва да минават почти мигновено — изпратените пари достигат до местоназначението си за няколко минути, техният превод се потвърждава веднага и рискът от връщането му е изключен. Не трябва да има никакво забавяне от гледна точка на достъпността и изпращането на средства. От финансовите институции твърдят, че задържането на превод за ден или два помага да се предотвратят измами, но според експертите днес съществуват по-ефективни средства за проверка на целостта на трансакцията и нейната репутация. 

За целта е необходимо също така ИТ директорите да са в крак със съществуващите в областта технологии за незабавен превод на плащания и да се ангажират с разработката на решения и продукти, помагащи за това. Вече съществуват решения, обезпечаващи почти мигновен, гарантиран превод на парични средства в рамките на платежните системи. 

За цифровите плащания е нужна мобилна среда

В света вече са налични успешни опити за пренос на цифрови разплащания в мобилна среда. През 2014 г. Starbucks съобщи, че повече от 14% от нейните приходи идват от мобилни приложения за iOS и Android и предплатени карти. През 2015 г. Starbucks пусна в експлоатация система за мобилни поръчки и очаква до края на годината делът на мобилните трансакции да достигне 20%.

Мобилните разплащания ще нарастват все повече и потвърждение за това дава развитието на мобилната услуга “мобилен портфейл” Apple Pay, която придобива все по-голяма популярност сред потребителите на iPhone (и в известна степен — iPad).

Мобилните плащания се развиват и клиентите все по-често се отказват от традиционните платежни карти, използвайки мобилни устройства за по-бързо изпълнение на трансакции, което в същото време е и по-удобно. Естествено за предприятия и разплащания от типа бизнес-бизнес операциите в мобилната среда не са толкова важни, но онези компании, които смятат да работят с крайни клиенти, е крайно необходимо да планират преход към мобилни разплащания. 

Цифровите плащания трябва да бъдат сигурни

Огромните загуби на Home Depot и Target поради пропуски в системата за разплащания още веднъж демонстрират колко е важно да се подсилят средствата за защита от мошеничества и да се провеждат разследвания в подобни случаи. Кой е виновен за случващото се? Кой ще отговаря за загубите? Все по-често призиви за съблюдаване на мерките за сигурност се адресират към търговските компании и непосредствено към притежателите на платежни карти. Гарантирането на безопасност е възможно по два начина. Единият е разделяне на мрежите за платежни терминали и карти от производствените мрежи. 

Засилване на отговорността на държателите на карти чрез по-масово въвеждане на карти с чип и PIN едновременно или с чип и образец на подписа на картодържателя, като едновременно с това се извеждат от обращение картите с магнитна лента. Необходимо е ИТ директорите да избират решения, които да обезпечават целостта на движението на паричните средства чрез провеждане на проверки на трансакциите в реално време, използване на филтриращи алгоритми, а също така използване на безопасни, но удобни средства за обмен на платежна информация. 

Цифровите плащания трябва да поддържат микротрансакции

Под микротрансакции обикновено се разбират плащания на малки суми (например не повече от 20 стотинки). Микроплащанията могат да трансформират цели отрасли (например областта на електронните издания) и дори да се превърнат в начин за оцеляване на тези отрасли. Неголемите и средни издателства и уеб сайтове, които имат малка, макар и постоянна аудитория, не отговарят на изискванията, предявявани от големите рекламодатели, и са принудени да се борят за оцеляване. 

Днес тарифите за парични преводи са такива, че да се приемат плащания с кредитни карти за суми от 1 лев и по-малко няма смисъл. Но дори такова плащане е високо за получаване на достъп до съдържание на една уеб страница. Осигуряването на подобни микроплащания би стимулирало значително не само този, но и много други отрасли. 

КОМЕНТАРИ

 
  
14:26, 27 декември 2016 # 1
NO AVATAR
I was taking a gander at some of your posts on this site and I consider this site is truly informational! eyebrow threading
 
  
14:34, 27 декември 2016 # 2
NO AVATAR
Hi, I read your blog on a regular basis. Your writing style is
awesome, keep it up! psoriasis
 
  
14:35, 27 декември 2016 # 3
NO AVATAR
scalp psoriasis
I really wanted to send a small word to say thanks to you for the fantastic points you are writing on this site.
 
  
14:35, 27 декември 2016 # 4
NO AVATAR
plaque psoriasis
It’s hard to find knowledgeable people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks
 
  
04:18, 27 февруари 2017 # 5
NO AVATAR

Cheap MLB Snapback hats
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport Snapbacks
Cheap NCAA College Hats
Cheap NBA hats
Cheap NFL hats
cheap nba caps
tisa snapback



Cheap MLB Snapback
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport Snapbacks
Cheap NCAA College Hats
Cheap NBA Snapback
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback



Cheap MLB Snapback
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport Snapbacks
Cheap NCAA College Hats
Cheap NBA hats
Cheap NFL hats
cheap nba caps
tisa snapback


Cheap MLB Snapback
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport Snapbacks
Cheap NCAA College Snapback
Cheap NBA Snapback
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback


Cheap MLB hats
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport hats
Cheap NCAA College hats
Cheap NBA hats
Cheap NFL Snapback hats
cheap nba caps
tisa snapback


Cheap MLB Snapbacks
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport Snapbacks
Cheap NCAA College Snapbacks
Cheap NBA Snapbacks
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback

Cheap MLB hats
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Sport hats
Cheap NCAA College hats
Cheap NBA hats
Cheap NFL hats
cheap nba caps
tisa snapback


Cheap MLB Snapbacks
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Snapbacks
Cheap NCAA College Snapbacks
Cheap NBA Snapbacks
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback



Cheap MLB Snapbacks
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Snapbacks
Cheap NCAA College Snapbacks
Cheap NBA Snapbacks
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback


cheap jordans
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan12
Cheap Air Jordan 11


cheap jordans
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan 12
Cheap Jordan 11


cheap jordans
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan 12
Cheap Jordan 11
wholesale jordan shoes


cheap jordans
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan 12
Cheap Jordan 11
wholesale jordan shoes


cheap jordans
cheap jordans for sale
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan 12
Cheap Jordan 11
wholesale jordan shoes


cheap jordans
cheap jordans for sale
Cheap Air Jordans
cheap retro jordans
cheap jordan shoes
cheap jordans free shipping
cheap jordans online
cheap air jordans for sale
Cheap Air Jordan 12
Cheap Jordan 11
wholesale jordan shoes

Cheap MLB Snapbacks
Cheap Snapback hats
Cheap Snapbacks
Cheap NHL Snapbacks
Cheap NCAA College Snapbacks
Cheap NBA Snapbacks
Cheap NFL Snapback
cheap nba caps
tisa snapback










Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Какво трябва да знае мениджмънтът за цифровите разплащания"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов