Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Революцията в плащанията и решенията, който стоят пред CFO директорите

Мобилни плащания, виртуални кредитни карти, по-бърза ACH система, биткойн, или как новите платежни технологии карат CFO мениджърите да преоценят своите стратегии

31 август 2015, 1168 прочитания

Платежните навици се променят бавно, най-малкото в сравнение с други дейности, задвижвани от технологиите. Колко много компании все още се “губят” в своите свързани с хартия плащания? Половината от потребителите все още не ползват своите мобилни телефони, за да плащат сметки. И малко хора могат напълно да се освободят от задължението си от време на време да поръчват чекови книжки от своята банка.

През последните няколко години обаче, разработките в технологиите за плащане се ускориха значително, павирайки по този начин пътя към голяма промяна в начина, по който потребителите и фирмите извършват финансови трансакции, пише CFO.com в статия по темата. 

Прочетете още: До 2020 плащането през смартфони ще измести картите

Първоначалната промяна се наблюдава в потребителските плащания. Apple Pay и подобните системи за плащания през мобилни телефони от Google и Samsung, който се базират на NFC комуникацията, позволяват плащания от страна на потребителите в ресторанти, магазини или дори в самолети чрез своите мобилни телефони. 

мобилни плащания

Според анализаторите, колкото повече хора разчитат на своите телефони в своето ежедневие, толкова повече те ще очакват да могат да ги ползват да получат всичко, от което се нуждаят, където и да се намират.

И все пак, до момента потребителите все още не са превърнали своите телефони в цифрови портфейли. Данни на Федералния резерв на САЩ показват, че само 13% от американските потребители са използвали техните смартфони да плащат в магазин или ресторант. И все още фирмите са раздвоени дали да инвестират в технически възможности да приемат този вид плащания, като най-малкото те се нуждаят от предварителна оценка и тестване.

В действителност, това е и удобен момент да се ревизира темата за възможностите за разплащания в цялото предприятие. Сериозните безпокойства относно сигурността на информацията на личните и бизнес карти ще направи задължително налагането на промени в начина, по който компаниите защитават потребителските данни. В допълнение, очакванията за скорост и удобство както на потребителските, така и на бизнес плащанията се увеличиха, предоставяйки лекотата, с която се провеждат други трансакции (например при преминаване на автомобила покрай кабинката за плащане на пътна такса за магистралата).

Притесненията за сигурността биха могли да подкрепят или временно да попречат на мобилните плащания, особено ако създателите на стандартите не открият начини да се използват криптиране и токънизация с цел защита на платежната информация, съхранявана на телефона на потребителя. Други решения (като например виртуални кредитни карти) може да получат тласък благодарение на тенденциите в областта на сигурността на данните.

Добавяйки към тези области на разработки и напредъка в автоматизираните системи на клиринговите къщи, както и предимствата на криптовалутата, става ясно, че пред главните финансови директори на компаниите стои богат избор от решения, които те трябва да вземат на технологичната арена през следващите няколко години. Да се надяваме, че те ще избират мъдро. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов