Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Как да останете спокойни, независимо от обстоятелствата

Не забравяйте - отделете си време, преди да реагирате, съветват психолози

29 юли 2015, 1425 прочитания

Стресът е нещо, което ни залива ежедневно, и е добре да намерим начин да го овладеем и намалим. Ето няколко полезни съвета от психолози как да останете спокойни в напрегнатата работна атмосфера.

  • Изхвърлете кофеина

Според експертите кофеинът повишава нервната възбудимост, затова е добре да намалите силно неговото количество или да го изхвърлите изцяло от дневното си меню. Разбира се, ако организмът ви е привикнал с него, ви очакват няколко дни главоболие и лесна раздразнителност, но помнете, че това е само временно.

  • Упражнявайте се физически

Старото правило гласи, че физическите упражнения намаляват психическото натоварване. Опитайте да посещавате фитнес залата няколко пъти седмично или си купете фитнес уреди за дома. Ако предпочитате, правете дълги разходки сред природата или се отдайте на любими физически занимания като например каране на велосипед, любим спорт и др. Ще усетите ефекта още след първите няколко упражнения.

  • Кажете сбогом на заспиването в 1 часа през нощта

Вие може би сте “нощна птица”, обичате да се наслаждавате на тишината вкъщи вечер, когато всички спят. Тишината може би ви дава възможност да помислите и да поработите на спокойствие, но ако заспивате късно през нощта, това само ще влоши вашата сутрин. Това означава, че ще станете по-късно сутринта, което ще ви отнеме възможността да направите физическите си упражнения и да свършите работата си. Така че кажете сбогом на късното лягане. Ако сте в леглото вечер в 10.30, спокойно и без раздразнение ще можете да започвате вашия ден в 6 сутринта.

И докато горните три съвета са твърде базисни, следват три по-универсални и по-силно въздействащи.

  • Гняв = вие губите

Има два вида холивудски сцени на “сблъсък”. В едната главният герой се ядосва и триумфира над по-силен противник. А в другата противникът се ядосва и главният герой печели. Вторият сценарий е далеч по-реалистичен.

В момента, в който избухнете, вие сте в опасност. Вероятността да предприемете необмислени и глупави действия е голяма. Погледът ви върху нещата се стеснява и вие ставате лесна плячка за всеки, който иска да ви победи.

В трудни времена, трябва да пазите тази истина на предна позиция в главата си. Поддавайки се на гнева, вие губите. Не позволявайте на другите да ви подмамват по този начин, като ви притискат или просто като ви дразнят със своята некадърност.

Задайте си този въпроса: "Кой е отговорен, моят мозък или моите емоции?"

  • Забавете реакцията си

Много често стресираните хора реагират незабавно на всяко текстово съобщение, електронна поща или телефонен разговор, които ги подразнят. В много случаи, дори не можете да кажете: "Можем ли да отделим една секунда, за да говорим?", преди да изстреляте своя отговор.

Това е абсурден, побъркан навик.

Така че не забравяйте - отделете си време, преди да реагирате. Нека другите да чакат, дори когато твърдят, че нямат време да чакат. Съсредоточете се върху целите си. Съсредоточете се върху това да останете спокойни и под контрол. Почти винаги е по-добре да реагирате интелигентно, отколкото незабавно.

  • Задавайте си въпроса “Защо?”

Преди да взимате трудни решения, си задайте въпроса: "Защо правя това?” Дали не реагирате на базата на своето его ("Те не знаят с кого си имат работа!")? Не правите ли точно същото, което сте правили десетки пъти преди, без да се замисляте дали тези минали решения са ви довели до резултати, които ви правят щастливи?

Бъдете сигурни, че вземате дадено решение, защото то е правилният път към постигане на вашите дългосрочни цели. Останете верни на вашите лични и професионални ценности. Чуйте хората, чиито мнения уважавате най-много. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов