Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Бизнес комуникациите на бъдещето – ръководство за CFO

Могат ли правилните технологични решения да осигурят на финансовия директор по-добра представа за разходите за комуникации и в крайна сметка намалени разходи?

27 ноември 2013, 1838 прочитания

Марк Ауе, финансов директор, Vodafone Global Enterprise
(оригиналът на статията е публикуван в CFO World UK)

париЗа ползите, които носят глобалните унифицирани комуникации вече е казано много. Конвергенцията на фиксирани, мобилни и десктоп комуникационни услуги в една интегрирана платформа е предпоставка за подобряване на производителността, ускоряване на бизнес процесите и т.н. Но какъв е крайният резултат от всичко това? Могат ли правилните технологични решения да осигурят на финансовия директор по-добра представа за разходите за комуникации и в крайна сметка намалени разходи?   

Всъщност, малко са аспектите на съвременната компанията, които са така фрагментирани и непрозрачни като нейните телекомуникации – за CFO е почти невъзможно, да види пълната финансова картина и да идентифицира възможности за икономии. Комуникационните инфраструктури често са изградени върху наследени и скъпи решения, за които гъвкавостта е липсваща характеристика – тяхната поддръжка означава повече разходи за бизнеса.

Всичко това може да се промени ако компанията работи с един глобален комуникационен доставчик, с глобален договор с преференциални цени и мощни средства за управление на комуникациите, даващи възможност да се види точно, в какви направления може да се постигне спестяване на разходи.

Мъглив финансов пейзаж
Все повече компании работят с международни екипи и това изисква да се поддържа свързаност в сложна разрастваща се комуникационна среда. Предимствата на гъвкавия мобилен начин на работа са много, но да се осигури адекватното управление в тази ситуация в сложно и скъпо.
Обработката на сметки, плащания и разходи за отделни елементи е толкова по-голямо предизвикателство усилва, колкото повече хора в повече страни трябва да комуникират и колкото повече доставчици осигуряват тези  комуникации.

Колкото повече са доставчиците, работещи с различни тарифи, валути, договори и споразумения за ниво на обслужване, толкова по-сложно е да се разбере как точно се използват съществуващите услуги и да се изгради ясна представа за комуникационното стопанство от финансова гледна точка. Това влияе отрицателно върху способността на финансовия директор да разработи правилна стратегия в областта на комуникациите и да прогнозира бюджета за тях в по-дългосрочна перспектива. Потвърждение на тази теза са данните от актуално проучване на Gartner, според което разходите за телеком услуги представляват 10-20% от ИТ бюджетите на организациите.

Накратко, днес финансовите директори се намират в окото на буря от сложни и неуправляеми телекомуникационни разходи.

Перспективи
Комуникациите базирани на облачни технологии биха могли да подобрят значително описаната ситуация. С времето все повече многонационални компании ще възприемат комуникационните модели от ново поколение и постепенно предприятията ще преминат изцяло от капиталови към оперативни разходи в тази сфера, същевременно намалявайки и непреките си разходи за този процес.  

*Оригиналът на статията “A CFO’s guide to the future of business communications” е достъпен на сайта на CFO World UK


© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов