Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Служителите във фармацевтичния сектор са най-ангажирани

Следват секторите ИТ, производство, автомобилостроене и електроника, аутсорсинг услуги и банки и финанси

22 ноември 2013, 1734 прочитания

Телерик е отличена за най-добър работодател на 2013 г. в категорията “Средни и големи компании”, според проучване на Aon Hewitt, базирано на измерване на ангажираността на служителите в съответните компании. Второто място заема Шнайдер Електрик България, Глобален завод Пловдив, третото се държи от Ди Ейч Ел Експрес България, а четвъртата позиция е за Актавис.

В категорията “Малки компании” на първо място се нарежда Джапан Табако Интернешънъл България, втора позиция заема Рош България, а трета – Сервие Медикал. 

Прочетете още: SAP Labs България е ТОП ИКТ Работодател на 2013 г.

най-добър работодател, Телерик

Нивото на ангажираност на служителите се запазва стабилно, но варира спрямо големината, индустрията и локацията на компаниите, коментират от Aon Hewitt, компанията, провеждаща проучването. Най-ангажирани са служителите от малките компании, следвани от средните компании с от 250 до 1000 служители. Ангажираността на служителите при най-големите работодатели (с над 1000 служители) е средно с около 20 процента по-ниска от средните нива за страната тази година. 

Ангажираността на служителите в България остава стабилна през 2013 година, като всеки втори служител отговаря на това градивно позитивно поведение, свързано с бизнес успеха на своя работодател, сочи още проучването. Средното ниво на ангажираност на служителите в България е 54%. 

Сред факторите, които получават най-висока удовлетвореност от служителите в България, са: колегите, преките ръководители и физическата работна среда. 

Повече от половината анкетирани служители тази година (63%) харесват колегите, с които работят, и твърдят, че между тях се гради разбирателство и взаимна подкрепа, което им помага в ежедневната работа. Уважението и споделянето на общи мисли и ценности в екипната работа са също сред основните принципи, които служителите в България ценят особено много. 

62% са удовлетворени напълно от подкрепата, която получават от преките си ръководители. Според мнението на служителите, техните преки ръководители им дават насоки, комуникират правилно целите и следят прогреса в изпълнението на задачите. 

Третият фактор, който получава най-висок резултат на удовлетвореност от служителите в България, на база на проучването, е физическата работна среда – 65% от служителите харесват работното си място и смятат, че то е подходящо за типа работа, която вършат. 

Сектор фармация е с най-високо ниво на ангажираност на служителите – 81 на сто. Следват секторите ИТ (63%), производство (59%), автомобилостроене и електроника (56%), аутсорсинг услуги (53%) и банки и финансови институции (47%).  

Сред най-важните фактори, които оказват влияние върху ангажираността на служителите, са признанието и цененето на служителите от страна на топ мениджмънта и възможностите за кариерно развитие и обучение. Служителите имат нужда да се чувстват ценени и признати за своята работа, коментират от Aon Hewitt. Около 42% от служителите в България смятат, че топ мениджърите се отнасят към тях като към най-ценния актив в компанията, за разлика от 70% от служителите в компаниите “най-добри работодатели”, сочи проучването. В същото време 40 на сто от служителите в България казват, че работодателят им предоставя добри възможности за кариерно развитие, докато при компаниите “най-добри работодатели” този процент е 62%. 

Ангажираността на служителите в компаниите “най-добри работодатели” в България за 2013 г. е 82%, т.е. средно 82% от всички служители работят в правилната посока и са ангажирани с бизнес успеха на своя работодател. Класацията показва още, че определящи за постигане на добри бизнес резултати са постоянството в работата и отличният синхрон между бизнес стратегията и действията на топ мениджъри и служители. 

Тази година в проучването се включиха компании от над 11 индустрии в 10 държави от Централна и Източна Европа. В това издание са взели участие 16 003 служители и 439 топ мениджъри на компании, работещи в различни индустрии. 


Какво прави “най-добрите компании” по-добри от останалите на пазара: 

Фокусират се върху ангажираността на служителите като основен приоритет

Създават "култура на ангажираност" чрез лидерство

Фокусират се върху областите, които имат най-голямо значение за хората в компанията и техните нива на ангажираност

Избягват въвеждането само на универсални действия на ниво компания

Насочени са към измерване на нивото на ангажираност и мнението на служителите си в самото начало на трудовото правоотношение

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2020 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов