Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Онлайн магазините печелят популярност като места за пазаруване

Според проучване на Visa Европа българите ще похарчат средно по 289 лв. за коледни подаръци

18 декември 2012, 2222 прочитания

Българите ще похарчат средно по 289 лева за коледни подаръци* или с около 40 лв. повече от миналата година според проучване**, поръчано от Visa Европа. Най-щедри ще бъдат жителите на Пловдив и Русе, като всеки от тях ще отдели по около 320 лв., за да зарадва близките си. Както и предишни години***, сред най-търсените подаръци ще бъдат дрехите и играчките, които ще бъдат предпочетени от съответно 19% и 18% от анкетираните. Едва един на всеки 15 човека ще подари книга за Коледа. Това е по-малко от 2011 г., когато един на всеки 11 е избирал четиво за близките си.
53% от запитаните ще направят своите покупки за празниците в дните между 19 и 22 декември. Други 17% ще оставят пазаруването за последния момент - 23 и 24 декември. Информацията за България е в съответствие с информацията за цяла Европа – най-натовареният ден за магазините на търговските улици на Стария континент ще бъде 22 декември, показват данните на Visa Европа. Тогава компанията ще обработи около 50 милиона транзакции на обща стойност около 2,6 млд. лв., които ще бъдат извършени в магазините на континента. В най-натоварения час от деня Visa Европа очаква картодържателите да осъществяват 34722 транзакции на секунда.
„Според нашето проучване българите продължават да отделят средства за коледни подаръци, с които да зарадват най-близките си. Това е в синхрон с цялостната ни информация за потребителския разход в точката на продажба, който се е повишил с 27,8% за периода юни 2011 г. – юни 2012 г. спрямо същия период на предходната година,“ коментира Красимира Райчева, мениджър на Visa Европа за България.

Анкетата показва, че онлайн магазините постепенно печелят популярност като места за пазаруване, въпреки че реалните магазини все още остават предпочитана шопинг дестинация. Тази година малко над 20% от запитаните ще посетят както реалните, така и виртуалните магазини в сравнение с 15% през 2011 г. и 7% през 2010 г. Това показва, че онлайн пазаруването печели все по-голяма популярност сред българските потребители. Сред реалните магазини, моловете са най-предпочитаното място за  покупки и тази година 32% от потребителите ще закупят подаръци оттам.

 

Visa, онлайн плащане


 „Въпреки че реалните магазини остават предпочитаното място за пазаруване, все повече хора купуват стоки и услуги онлайн. Покупките с български банкови карти при онлайн търговци са нарастнали с 23% за 12-те месеца до средата на 2012 г. спрямо същия период на предходната година, докато увеличението на интереса към българските онлайн магазини е с 58% за периода юни 2011 г. – 2012 г. на годишна база“, каза още Красимира Райчева.
Проучването показва, че картите печелят все по-голяма популярност като средство за разплащане – около 30% от запитаните ще използват тяхната дебитна или кредитна карта, за да заплатят подаръците, които купуват. През 2010 г. феновете на дебитните и кредитни карти за били едва 16% от запитаните, а през 2011 – 25%. Основните аргументи, които хората изтъкват в подкрепа на плащанията с карта, са удобството (44%), сигурността (14%) и възможността да следят стриктно изразходваните средства (13%).  


* Проучването е проведено под формата на телефонни анкети сред 600 жители на възраст между 18 и 55 години от градовете София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе и Плевен. Проучването е спонсорирано от банките-членове на Visa в България и е проведено от агенция за пазарни проучвания Ноема в периода между 03 и 13 декември 2012 г.

 


** Данните за 2011 г. са от телефонно проучване, поръчано от банките-членове на Visa в България. Проучването е проведено сред 300 жители на възраст между 18 и 55 г., които имат разплащателна карта и живеят в някой от градовете София, Благоевград, Пловдив, Стара Загора, Варна, Бургас, Русе и Плевен. Проучването е проведено от агенция за пазарни проучвания Синовейт в периода между 29 ноември и 5 декември 2011 г.

*** Данните за 2010 г. са от телефонно проучване, проведено при идентични на горните параметри в периода между 07 и 10 декември 2010 г.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов