Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Мобилните оператори губят приходи заради социалните мрежи

Тенденцията е провокирана от нарастващата популярност на платформите осигуряващи комуникация с механизми различни от SMS, MMS или e-mail

20 март 2012, 3756 прочитания

мобилни приложенияПо данни на изследователската компания Ovum, приходите на мобилните оператори от предаване на кратки съобщения (SMS) през 2011 г. са намалели с $13,9 млрд. При това, не става дума за случаен провал, а за явна тенденция – през 2010 г. приходите от SMS -и намаляха с $8,7 млрд. Така пазарът на sms услуги намаля с 6% през 2010 г. и с 9% през 2011 г.

Тази неблагоприятна за мобилните оператори тенденция е провокирана от нарастващата популярност на социалните мрежи и платформите осигуряващи комуникация с механизми различни от SMS, MMS или e-mail. Според анализаторите от Ovum, ако мобилните оператори искат да запазят позициите си на пазара, те трябва да преразгледат стратегиите си за развитие на вече остарелите SMS и MMS услуги.  За целта би им било полезно да установят партньорства с разработчици на мобилни приложения и с производители на мобилни устройства. И все пак, анализаторите считат, че предлагането на иновативни услуги за предаване на съобщения и новите маркетингови програми за хармонизиране на приходите от различните видове услуги са оръжия, които няма да са достатъчни за победа срещу мощни противници каквито са социалните мрежи.  За да увеличат приходите си от предаване на съобщения, освен всичко друго, операторите не трябва да се конкурират помежду си, а да се обединят срещу “общия враг”, казват експертите на Ovum.  

Сред най-големите заплахи за SMS услугите анализаторите посочват Facebook Messenger – услуга, осигуряваща предаването на съобщения между устройства с операционни системи iOS, Android и BlackBerry. Vonage Mobile и Skype също допринасят за свиването на SMS пазара. Подривна дейност в това направление развива и Apple, която през миналата година пусна услугата iMessage, позволяваща безплатен обмен на съобщения, снимки и видео между потребители на устройства с ОС iOS и PC-та базирани на MaсOS. Анализаторите на Ovum отбелязват, че за услугата са регистрирани над 100 млн. акаунта и от октомври 2011 г. (когато бе пуснат iPhone 4) до февруари 2012 г. потребителите са обменили над 26 млрд. съобщения.  
От Ovum отбелязват, че тази тенденция ще принуди мобилните оператори да търсят други източници на приходи, като например предоставянето на широколентов достъп и услуги в тази връзка.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов