Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Все повече външни организации навлизат в банковия сектор, сочи проучване на Fujitsu

Според изследване на японската технологична компания близо 90% от компаниите за финансови услуги вече са започнали дигитални трансформации

04 септември 2018, 1002 прочитания

Финансовата индустрия е най-активна в дигитализацията си. Близо 90% от компаниите за финансови услуги вече са започнали дигитални трансформации, а при около 30% от проектите вече има постигнати резултати. Освен това, все по-ясно се очертава тенденция за навлизане в сектора на банковите услуги на компании от други сегменти на икономиката – от технологични стартъпи и търговци на дребно до телекомуникационни компании. Това са основните изводи в анализ на предизвикателствата и влиянието на дигиталната трансформация в банковия сектор, представен от японската технологична компания Fujitsu. Той е част от мащабния доклад на компанията, наречен Global Digital Transformation Survey Report 2018, който анализира тенденциите при дигиталната трансформация и влиянието на технологиите в различни сфери на обществения живот, за да предложи стратегии и сценарии за тяхното развитие.

 

Докладът ясно идентифицира пет основни тенденции, които преобразяват банковите услуги - engagement banking – добавянето на банкови услуги към ежедневните услуги, които гражданите

и бизнеса ползват; platform banking – осигуряване на гъвкави и евтини банкови платформи и процеси за компании, които предлагат финансови услуги на крайни потребител; technology banking – значително преобразуване на оперативните процеси на банките чрез използване на нови технологии, предимно изкуствен интелект; social banking – подкрепа на икономически инициативи за включване на хората в икономиката на споделянето чрез използване на блокчейн; inclusive banking – осигуряване на финансови услуги за слоеве на обществото, които досега са нямали достъп до тях

Не на последно място, докладът ясно идентифицира формите на трансформация на банковия бизнес, които при традиционните банки дава възможност за използване на дигиталните технологии за преобразуване на бизнес модели. Според Fujitsu тази трансформация ще приеме три основни форми - бизнес модел, при който банките, без да променят радикално настоящия си бизнес, използват дигитални технологии, за да подобрят изживяването на клиентите си, усещането им за стойност и тяхното удобство чрез предоставянето на по-ефикасни и качествени услуги; бизнес модел, основан на управлението на оперативни процеси и функционалности, които са критични за осигуряването на платформа за банкови услуги чрез API; бизнес модел, специализиран в предоставянето на услуги в директен контакт с клиентите чрез използването на дигитални канали и банкови клонове и закупуването на функционалност и банкова платформа, предоставени от други банки.

За навлизащите в сектора компании пък ще бъдат необходими нови гъвкави стратегии за предлагане на специфични банкови услуги, основани на силните страни на компанията, но чрез използване на платформи, предоставяни от други банки. За да подпомага различните бизнес модели на банките, Fujitsu предлага платформа за банкиране и инвестира в развитието на основните технологии като AI, IoT и блокчейн.

Проучването Fujitsu Global Digital Transformation Survey Report 2018 е проведено сред 1 535 бизнес лидери от различни сектори на икономиката в 16 държави. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов