Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Япония разследва Apple заради нарушения на правилата за честна конкуренция

Властите разглеждат въпроса за оказания натиск срещу платформата на Yahoo Japan

16 август 2018, 1466 прочитания

 Япония разследва Apple заради нарушаване правилата за честна конкуренция Комисията за лоялна търговия разглежда въпроса за оказания натиск срещу платформата на Yahoo Japan Японските власти са започнали разследване срещу Apple заради поведение, нарушаващо правилата за честна конкуренция в страната. Вестник Nikkei съобщава, че технологичният гигант е принудил Yahoo Japan да се откаже от платформата си за игри, която конкурира App Store.  Миналата есен комисия за лоялна търговия и Министерството на икономиката на Япония са започнали да получават информация от Yahoo във връзка с Game Plus платформата. Уеб базираната услуга, пусната през юли 2017, позволява на потребителите да играят, без да свалят приложенията. От друга страна за разработчиците услугата предлага много по-леки правила за продажбите, таксите и обновяването на софтуера в сравнение с App Store на Google. От Yahoo отбелязват, че са можели да предоставят данни за над 60 млн. активни месечни потребители – като история на търсенията, реклами и информация за плащанията – за да помогнат на създателите на игри да създават нови заглавия и да печелят от настоящите. Компанията е предвиждала да разшири платформата в сфери като бизнес софтуера и изграждането на икономика, основана на данните. Изведнъж обаче Yahoo намалява своя бюджет за Game Plus, а сега компанията спира да популяризира услугите си. Същевременно, през април Square Enix изтегли от платформата новото си заглавие Antique Carnevale, специално разработено за Game Plus. Освен това от Yahoo признават на множество бизнес партньори, че са принудени да се оттеглят заради натиск, оказван им зад кулисите от Apple. Японската компания разчита на американския технологичен гигант за част от своята печалба под формата на продажби през App Store.  Японският пазар за приложения достигна 1,44 трлн. йени (13 млрд. долара) миналата година, показва изследване на американската компания App Annie. За Apple App Store не само носи приходи, но също така е начин да се създаде екосистема от софтуерни разработчици и рекламодатели. В тази връзка стратегията на Yahoo представлява директна заплаха за нейния модел.  Комисията за лоялна търговия събира информация по въпроса, като според нея това представлява намеса в бизнеса на Yahoo, което е забранено от разпоредбите срещу монопола. Но изглежда, че разследването забавя своята скорост и не постига особен напредък.  В много подобни случаи бизнесът често не изявява готовност да работи с властите, приоритизирайки своя собствен интерес. „Ако участниците не сътрудничат, е трудно да се докаже“, че нима нещо нередно, заяви адвокат с опит в Комисията.  Случаят с Yahoo е само един пример за действията на японските власти срещу четирите големи: Google, Apple, Facebook и Amazon.com. Но тези компании често използват средствата  и влиянието си в индустрията, за да отстраняват конкурентите, още преди те да представляват заплаха. Те са похарчили повече от 80 млрд. долара за придобиване на потенциални конкуренти. Например, Facebook купи Instagram и WhatsApp, докато Amazon погълна компанията за обувки Zappos през 2009, когато тя беше все още малка.  Антитръстовите органи по света предприемат сериозни действия срещу четирите компании, но те не могат да направят особено много да спрат тази тенденция – бързо да поглъщат или смазват конкуренцията. На практика те се превръщат в пречка за конкуренцията вместо в иноватори, смята Скот Галоуей, преподавател по маркетинг в Нюйоркския университет. Той  допълва, че такива нерешителни регулации няма да е достатъчно да се разреши проблемът.

Японските власти са започнали разследване срещу Apple заради поведение, нарушаващо правилата за честна конкуренция в страната. Вестник Nikkei съобщава, че технологичният гигант е принудил Yahoo Japan да се откаже от платформата си за игри, която конкурира App Store.

Миналата есен Комисията за лоялна търговия и Министерството на икономиката са започнали да получават информация от Yahoo във връзка с Game Plus платформата. Уеб базираната услуга, пусната през юли 2017, позволява на потребителите да играят, без да свалят приложенията. Освен това тя предлага на разработчиците много по-малко ограничения по отношения правилата за продажбите, таксите и обновяването на софтуера в сравнение с App Store на Google.

От Yahoo отбелязват, че са можели да предоставят данни за над 60 млн. активни месечни потребители – като история на търсенията, реклами и информация за плащанията – за да помогнат на създателите на игри да пускат нови заглавия и да печелят от настоящите. Компанията е предвиждала да разшири платформата в сфери като бизнес софтуера и изграждането на икономика, основана на данните.

Изведнъж обаче Yahoo намалява своя бюджет за Game Plus, а сега компанията спира да популяризира услугите си. Същевременно, през април Square Enix изтегли от платформата новото си заглавие Antique Carnevale, специално разработено за Game Plus.

Освен това от Yahoo споделят с редица свои бизнес партньори, че са принудени да се оттеглят заради натиск, оказван им от Apple зад кулисите. Японската компания разчита на американския технологичен гигант за част от своята печалба под формата на продажби през App Store.

Японският пазар за приложения достигна 1,44 трлн. йени (13 млрд. долара) миналата година, показва изследване на американската компания App Annie. За Apple App Store не само носи приходи, но също така е начин да се създаде екосистема от софтуерни разработчици и рекламодатели. В тази връзка стратегията на Yahoo представлява директна заплаха за нейния модел.

Комисията за лоялна търговия събира информация за случилото се, като според нея това представлява намеса в бизнеса на Yahoo. Но изглежда, че разследването забавя своята скорост и не постига особен напредък. В много подобни случаи бизнесът често не изявява готовност да работи с властите, приоритизирайки своя собствен интерес. „Ако участниците не сътрудничат, е трудно да се докаже“, че нима нещо нередно, заяви адвокат, запознат с работата на Комисията.

Случаят с Yahoo е само един пример за действията на японските власти срещу четирите големи: Google, Apple, Facebook и Amazon.com. Но тези компании често използват изобилните си средства и влиянието си в индустрията, за да отстраняват конкурентите, още преди те да представляват заплаха. Досега те са похарчили повече от 80 млрд. долара за придобиване на потенциални конкуренти. Например, Facebook купи Instagram и WhatsApp, докато Amazon придоби компанията за обувки Zappos през 2009, когато тя беше все още малка.

Антитръстовите органи по света предприемат сериозни действия срещу четирите компании, но те не могат да направят особено много да спрат тенденцията за бързо поглъщане или смазване на конкуренцията. На практика, те се превръщат в пречка за конкуренцията вместо в иноватори, смята Скот Галоуей, преподавател по маркетинг в Нюйоркския университет. Той допълва, че полвинчатите регулации няма да разрешат проблема.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2019 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов