“ози сайт използва бисквитки (cookies). јко желаете можете да научите повече тук. –азбрах

CFO —татии

»новациите в диалог с клиента, ключов подход в банковата сфера

—ега е моментът, в който банков€т бизнес ще тр€бва да се справи с предизвикателството от навлизането на технологиите, см€та јндреа ƒиаманти от ”ни редит

17 май 2018, 1240 прочитани€

Ѕанкови€т сектор никога не е преминавал през такава мащабна трансформаци€ като протичащата в момента. ѕроцесът стана особено осезаем през последните години по три основни причини: промен€щите се клиентски модели на поведение, регулаторните изисквани€ и потенциалните нови играчи в лицето на финтех компаниите. “ова каза јндреа ƒиаманти, директор “ орпоративно, инвестиционно и частно банкиране” за ÷»≈ в ”ни редит, който беше модератор на панел, посветен на иновациите в банкирането по време на √одишната среща на ≈вропейската банка за възстанов€ване и развитие.

 

—ред предимствата на банките в бързопромен€щата се среда той посочи гол€мата клиентска база, изградените отношени€ и доверието, на което се радват. ¬ полза на финтех компаниите пък е скоростта, с ко€то могат да реализират една иде€ до продукт.

—ега е моментът, в който добре установени€т банков бизнес ще тр€бва да се справи с предизвикателството от навлизането на технологиите и да превърне дигитализаци€та във възможност, а не в заплаха“, каза ƒиаманти. —поред него внедр€ването на нови технологии не е новост, но по€в€ването на повече конкуренци€ промен€ фокуса на бизнеса и вниманието към иновации. „¬ажно е те да се прав€т в диалог с клиента“, коментира още ƒиаманти.

“ой цитира данни, според които над 70% от американците под 35 г. и над 60% на възраст между 35 и 55 години биха купили продукт от технологична компани€. „“ова е тенденци€, ко€то може да се развие и в ≈вропа“, допълни ƒиаманти. —поред него банките не бива да гледат на финтех компаниите като заплаха, а напротив, тр€бва да работ€т заедно, за да предостав€т по-добри услуги на клиентите.  лючово по негови думи е иновациите, които се въвеждат в банкови€ бизнес, да са желани от клиентите. Ѕанкирането е бизнес за хората, а за иновациите това важи дори с по-гол€ма сила“, по€сни директорът  орпоративно, инвестиционно и частно банкиране в ”ни редит.

ѕри иновациите е ключово улесн€ването на процесите. ¬ажно е клиентите да получават бързи и качествени услуги, от които именно те имат нужда“, допълни още ƒжовани Ћучини, директор »новации и “ърговска стратеги€ за ÷»≈ на ”ни редит Ѕулбанк, който също беше участник в панела. ѕо думите му не са важни иновациите, а правилните такива. “ой е категоричен, че банкирането много промен€ сво€та същност. „Ѕанкирането вече не е само предостав€не на услуги, а по-скоро консултантски бизнес. ¬ него ние тр€бва да предостав€ме на клиентите си услуги, все по-често не само в рамките на една държава“, допълни Ћучини.

ƒумите му б€ха подкрепени и от  онка —елим, експерт от турската ƒениз банк. —поред не€, за да е успешна трансформаци€та в един бизнес, е важно да започне отвътре навън. „»новаци€та тр€бва да е корпоративна култура в вс€ка бизнес организаци€, ко€то иска да се нарича дигитална“, об€сни експертът. “€ беше категорична, че един бизнес може да бъде наречен иновативен, само ако клиентите го виждат като такъв. 

© јй —и “и ћедиа ≈ќќƒ 1997 - 2018 | –еклама | «а нас | Oбщи услови€ | ƒеклараци€ за поверителност | ѕолитика за бисквитки
ƒействителни собственици на насто€щото издание са »во √еоргиев ѕрокопиев и “еодор »ванов «ахов