Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Ръст на приходите през първото тримесечие на 2018 отбелязва Мтел

С 10.7 на сто се увеличава и оперативната печалба на компанията, достигайки 31.2 млн. евро

25 април 2018, 1453 прочитания

Приходите на Мтел, част от A1 Group, са се повишили с 3,4% през първото тримесечие на 2018 година до 107,0 млн. евро, като тенденцията за ръст продължава вече втора поредна година. Оперативната печалба (EBITDA) също се увеличава с 10,7% до 31,2 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) е нараснал с 2,9% до 5,4 евро. Това показват обявените вчера финансови резултати на A1 Group.


Една от основните причини за по-високите приходи и печалба е ръстът на приходите от услуги. В края на 2017, Мтел стартира първата в България онлайн платформа за дигитални услуги, която предлага над 20 облачни решения. В допълнение от 1 февруари 2018 беше въведено и ново портфолио от мобилни планове, даващо достъп до дигитални услуги като съхраняване на данни в облачното пространство и гледане на телевизия през мобилни устройства.

Приходите от фиксирани услуги отбелязват ръст от 12,7% до 24,7 млн. евро, подпомогнати от доброто представяне на ексклузивните спортни ТВ канали Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, успешно предлагане на допълнителни услуги на съществуващи клиенти и по-голямото търсене на персонализирани дигитални решения за корпоративни клиенти. Приходите от мобилни услуги остават стабилни на нивото от 64,6 млн. евро. Увеличението на приходите в бизнес сегмента, което се дължи основно на ръста в броя на корпоративни клиенти, компенсира негативния ефект от регулацията на роуминг цените в рамките на Европейския съюз. Приходите от устройства също се повишават с 2,8% до 16,2 млн. евро главно заради по-високото търсене на смарт устройства.Средният приход от абонат нараства с 2,9% до 5,4 евро през първата четвърт на 2018, главно заради по-висок среден приход на абонат в частния сегмент и минимизиране на спада на цените в бизнес сегмента.

Общият брой клиенти на договор се увеличава с 0,4%, което почти изцяло компенсира спада на клиентите на предплатени услуги, продиктуван от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Абонатите на фиксирани услуги запазват стабилни нива от 1,005 млн., като спадът от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги бива почти изцяло компенсиран от ръста на ТВ и интернет услугите.

Оперативната печалба (EBITDA) се увеличава спрямо миналата година с 10,7% до 31,2 млн. евро главно поради ръста в приходите от фиксирани услуги и подобряване на печалбата от продажба на устройства.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов