Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

"Нестле" се ориентира към натурални храни - четири са новите приоритетни бизнес направления

През 2018 компанията планира с около 1.4 млн. лв. по-малко инвестиции спрямо миналата година

от , 24 април 2018, 1336 прочитания

Виргиния Стаматова

258 млн. лв. е оборотът от продажби на "Нестле България" през 2017, а печалбата й възлиза на 23.3 млн. лв. сочат финансовите резултати на компанията. Приходите за миналата година са с 1 млн. лв. по-високи от тези през 2016, като ръстът се дължи основно на кафетата, продуктите за домашни любимци и износа. В сегмента на напитките, "Нестле" има най-висок пазарен дял у нас, а при храните за кучета и котки - се нарежда на второ място. 90 процента от произвежданите около 15 тона храни от фабриката в София са предназначени за експорт - това обяви директорът й Сара Вюитенез. Основните страни, за които се изнася продукцията са Великобритания, Германия, Полша, Франция, Унгария, а общият им брой - 43. България е една от трите държави, в която швейцарската компания произвежда шоколадовите десерти Kit-Kat, като у нас е съсредоточено звеното за иновативни продукти (останалите две са Великобритания и Германия).

През миналата година, международната компания е инвестирала близо 6 млн. лв. в различни производствени направления в българското си поделение, като около 50 процента от тази сума са били насочени към производство на нови продукти, а останалите - основно към енергийна ефективност и развитие на човешкия капитал.

За 2018-та, обаче са предвидени по-малко инвестиции, в размер на 4.6 млн. лв. коментира Сара Вюитенез. На този етап, у нас "Нестле" не губи пазарните си позиции, но това е факт на най-големия й пазар - Северна и Южна Америка, поясни изпълнителният директор на компанията у нас - Емануел Артур. Органичният ръст на глобалната корпорация за миналата година е 2.4%, а оборотът й - малко под 90 млрд. швейцарски франка. Това е по-ниско от предходните 5-6 години и се дължи на промяната в потребителските навици и предпочитанията към продуктите на местни по-малки компании. "Органичният ръст на "Нестле" е по-нисък от обичайния, но е по-добър от този при останалите компании в сектора", заяви Артур. Това кара "Нестле" да промени глобалната си стратегия, като тя продължава да инвестира в някои бизнеси, но и започва да се оттегля от други.


Нели Ангелова, мениджър „Корпоративни връзки и комуникации”; Мариан Маринов, мениджър „Финанси и контрол”,  Сара Вюитенез, мениджър „Фабрика за шоколадови продукти и бисквити”;  Емануел Артур, изпълнителен директор на


През 2017-та корпорацията излиза от бизнеса си със с шоколадови изделия в САЩ, където един от най-известните й десерти Kit-Kat се предлага през оператор, извън състава на "Нестле". От друга страна, през миналата година глобалната корпорация придобива няколко малки компании, които отговарят на тенденцията за натурални продукти. Сред тях са канадският производител на хранителни добавки Atrium, както и две американски компании в сегмента на кафетата - Chameleon, производител на бутилирано кафе и веригата от кафетерии - Blue Bottle. Категориите, в които "Нестле" ще работи приоритетно са кафета, детски храни (всъщност това е сегментът, от който тя стартира пред 152 години в Швейцария), храни за домашни любимци и вода. Артур увери, че в средносрочен план компанията не планира да спре някое от останалите си производства (шоколадови изделия или кулинарни продукти), но определено към направленията извън приоритетните 4 ще има по-малки пазарни очаквания. До 2020 "Нестле" си поставя амбициозната цела да върне ръста си от между 4 и 6 процента на годишна база, който е бил факт предишни години, като за 2018 очакванията са да бъде повторен ръстът от 2017 в размер на 2.4 на сто.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов