Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Еволюция на POS терминалите – от единични функции към многофункционални платформи

Производителите на разплащателни устройства трябва да заложат на иновациите, или рискуват пазарните си позиции, съветва нов доклад на Business Insider Intelligence

23 април 2018, 989 прочитания

Кризата в сектора на физическата търговия (тази, която се извършва в търговски площи и магазини, а не в интернет) в САЩ, за която често се говори, е преувеличена - въпреки експлозивния ръст на електронната търговия, който се очаква почти да се удвои до 2021 г., лъвският пай продължава да отива във физическите магазини. Това статукво е малко вероятно да се промени в скоро време, тъй като онлайн средата все още не може да компенсира основните преимущества, заради които потребителите предпочитат класическия начин за пазаруване. Това са част от основните изводи в последния доклад на Business Insider Intelligence – “The Point-of-Sale Terminals”. В изследването се посочват промените в тенденциите при разработката и разпространението на разплащателни устройства и начините, по които водещите играчи в сферата могат да посрещнат новопоявилите се предизвикателства.

Това от своя страна означава, че POS терминалите, които търговците използват за приемане на плащания от всякакъв вид и за извършване на транзакции, ще продължат да бъдат актуални, независимо, че често се чуват мнения, че тази технология е напът да остане в историята. Това обаче не означава, че тя не се променя. Тъй като търговците искат да намалят разходите, появили се вследствие на смяната на потребителските навици за пазаруване, POS терминалите, които до скоро бяха предимно хардуерни предложения, използвани изключително за приемане на плащания, се развиват в цялостни и всеобхватни решения. Тези нови POS терминали осигуряват множество инструменти за управление на бизнеса, които допълват платежните услуги.

Тук идва и мястото на интелигентния терминал - нов продукт, който обединява функционалностите на таблет и частичен регистър. Търговците все повече търсят тези решения, които им осигуряват свързаност, мобилност и оперативна съвместимост, за да управляват целия си бизнес. Това неминуемо ще промени търговския сегмент, тъй като технологията привлича интереса не само на класическите представители на сектора, но и този на иновативните играчи, които навлязоха сериозно на пазара в последните години

В този ред на мисли, стремежът на търговците към интеграцията на възможно най-голямо разнообразие от платежни решения принуждава доставчиците на терминали да търсят начини да посрещнат тази нужда, за да поддържат съществуващите си клиенти и да привлекат нови. Това води до бързи иновации и засилена конкуренция както в хардуерната, така и в софтуерната част при разработката на POS терминалите.

От Business Insider Intelligence обръщат внимание и на няколко закономерности, които ще ръководят сектора в следващите години. На първо място, изледователите смятат, че търговците избират доставчици на терминали въз основа на четири ключови области - платежна функционалност, потребителски опит, добавена стойност и възможности за дистрибуция и обслужване на клиенти. Ако доставчиците на терминали не се насочат към внедряването на иновации в тези области, рискуват да изостанат от своите конкурент, категорични са от Business Insider Intelligence.

Освен това, експертите са категорични, че по-големите играчи трябва да удвоят усилията си да запазят своите позиции, тъй като по-малките често могат да бъдат по-адаптивни, което им дава възможност по-бързо да реагират на променящите се реалности. „Това е недостатък на лидерите на пазара. Въпреки това, те могат и трябва да използват своите масивни мрежи за разпространение при актуализацията на предложенията си. Междувременно по-малките играчи могат да спечелят, като се съсредоточат върху по-нишови решения“, категорични са изследователите.

Друг важен аспект, на който обръща внимание доклада, е нуждата новите решения да имат характера на платформата с различни функционалности, а не на инструмент с единична функция. „Преди всичко търговците се интересуват от решение, което разчита на здрава и обширна екосистема, която може да се развие с течение на времето“, акцентират още от Business Insider Intelligence.

 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов