Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Gartner: Организациите имат бавен напредък в работата с данни и анализи

Най-сериозно е изоставането на организациите в регион EMEA

12 февруари 2018, 374 прочитания

Изследване на Gartner сред 196 организации по света показва, че 91% не са достигнали зряло ниво на трансформация при данните и анализите, въпреки тази сфера да е основен приоритет през последните години в инвестициите, правени от директорите по информационни технологии.

„Голяма част от организации трябва да правят повече за данните и анализите, като се имат предвид потенциалните ползи. Организациите достигнали зряло ниво на трансформация имат повишена гъвкавост, по-добро интегриране с партньори и доставчици, по-лесно използват модерните прогнозни и предписващи форми на анализите. Всичко това води до конкурентно предимство и диференциране“, казва Ник Хюдекър, вицепрезидент по изследвания в Gartner.

Допитването показва, че 60% от участниците поставят своите организации в първите три нива на 5-степенната схема на Gartner за зрялост на данните и анализите. Според проучването, 48% от организациите в Азиатско-тихоокеанския регион (APAC) заявяват, че зрелостта на техните данни и анализи е на първите две нива. Подобна е и ситуацията в Северна Америка (44%), но в Европа, Близкия изток и Африка (EMEA) показателят е едва 30%.

 

Организациите имат бавен напредък в работата с данни и анализи

 

Най-голяма част от участвалите в проучването поставят своите организации на ниво три (34%) или ниво четири (31%). 21% от участниците са на ниво две, а 5% са на базовото първо ниво. Едва 9% от участвалите в допитването организации мята, че се намират на най-високото пето ниво, което е за най-големите ползи от трансформацията.

„Недейте да смятате, че придобиването на нова технология е от съществено значение за достигането на зряло ниво на трансформация при данните и анализите. Първо се фокусирайте върху подобряване координирането на хората и процесите вътре в организацията и след това как подобрявате процедурите с вашите външно партньори“, казва още Хюдекър.

Подобряване ефективността на процесите е най-често срещаният бизнес проблем, който организациите са искали да подобрят с данни и анализи, като 54% от участниците в допитването посочват това сред трите си основни приоритета. Подобряването на потребителското изживяване и разработването на нови продукти заедно са вторият най-чест проблем, посочен от 31%.

Проучването показва още, че въпреки големия интерес към развитите форми на анализите, 64% от организациите все още смятат фирмените доклади и информационни табла (dashboards) за своите най-важни приложения за данни и анализи. По същия начин традиционните източници на данни продължават да са доминиращи, макар 46% от организациите да посочват, че използват външни данни.

Организациите посочват още и широк кръг от бариери, които им пречат да увеличат използването на данни и анализи. Сред тях не се откроява нито една, организациите изпитват различен набор от затруднения в зависимост от своето географско местоположение и ниво на зрялост. Все пак проучването разкрива трите най-често срещани усложнения – дефиниране на стратегия за данни и анализи; определяне как да се извлече стойност от проектите; решаване на проблеми с рисковете и управлението.  

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов