Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

5 стратегии за повишаване на приходите чрез прогнозни анализи

05 февруари 2018, 431 прочитания

Най-сериозното конкурентно предимство за всяка компания е да познава по-добре своите дейности и промените на пазара, отразяващи се върху дейността ѝ повече отколкото на конкурентите. Интензивното конкуриране и възможността да се извърши повече работа за по-малко време е това, което отличава пазарните лидери от останалите в която и да е индустрия.

Лидерите във всяка сфера на промишлеността, особено в производството, трябва да знаят как да направят прогнозните анализи полезни. Прогнозирането, кога е най-подходящото време за определянето на конкретни цени за потребителите, представяне на нов продукт, спиране на остарели продукти, допълнителни продажби, е движено от данни и заключения.


5 стратегии за повишаване на приходите чрез прогнозни анализи


SelectHub предлага пет стратегии, водещи до ръст на приходите благодарение използването на прогнозни анализи.

1. Точно определяне на цените

Използването на прогнозни анализи за определяне на цените за определен потребителски сегмент помага на компаниите да постигнат по-добри възможности, основани на готовността на потребителите да платят. Това, на свои ред, води до увеличаване на продажбите. Според McKinsey 75% от приходите на обикновена компания идват от стандартните ѝ продукти, а 30% от вземаните всяка година хиляди решения за цените не спомагат за определянето на най-добрата цена. При 1% увеличение на цената, което води до 8,7% увеличение на оперативните печалби, при положение че няма загуба на обем, ценообразуването има значителен потенциал за повишаване на рентабилността. С прогнозните анализи и облачни ERP системи вече е възможно да се проследява еластичността на цените и цялостните разходи на продажбите в реално време.

2. Комбиниране на прогнозни и геоанализи

Комбинирането на прогнозни и геоанализи за максимална полза от разходите за маркетинг при пускането на нови биофармацефтични продукти увеличава приходите от продукта. В същото време оптимизирането на стратегиите за продажби и плановете за позициониране на пазара с използването на геоанализи започват да стават факт в биофармацията. Boston Consulting Group (BCG) е установила, че биофармацефтичните компании обикновено използват 20-30% от своите приходи за задачи свързани с продажбите и административни дейности. Ако тези компании успеят по-прецизно да определят своите продажби и стратегии за пазарно присъствие в региони и територии с по-голям потенциал за продажби, разходите за пазарно представяне незабавно ще намалеят. Търговците на дребно продължават да използват комбинация от прогнозни и геоанализи за по-доброто определяне коя потенциална локация предлага най-добрия потенциал за растеж при разширяването на бизнеса.

3. Създаване на отзивчива потребителска услуга

Прогнозните анализи дават възможно на маркетинг отделите да създават по-отговорно обслужване на клиентите, което води до по-добри възможности за продажби. Анализите променят начина, по който компаниите постигат по-голяма потребителска отзивчивост и получават практична информация за потребителите. Проучване на Forrester показва, че 44% от В2С маркетолозите използват предварителни анализи за подобряване на отзивчивостта. В допълнение, 36% активно използват прогнозни анализи за извеждането на важни данни при планирането на стратегии, насочени към отношенията с потребителите. Автоматизирането на продажбите с приложения за Configure-Price-Quote (CPQ) революционизира многоканалните продажби. Намиращите се в облака CPQ системи могат да придадат мащаб на ефекта от прогнозните анализи в мрежите за продажба по-бързо и по-акуратно от всяка on-premise алтернатива.

4. Изпреварване на търсенето

66% от занимаващите се с продажби съобщават, че използват прогнозни анализи за увеличаване скоростта на продажбите. Основният катализатор зад това е познанието какво искат потребителите преди да са го поискали. Проучване на Salesforce показва, че екипите по продажбите, използващи прогнозни анализи за планиране на маркетингови стратегии е 2,4 пъти по-вероятно да има превъзходство пред останалите. 79% от екипите използващи Salesforce използват някаква форма на анализи, а най-добре представящите се екипи използват прогнозни анализи за планиране и реализиране на сложни търговски цикли.

5. Всичко в прогнозните анализи

Forrester Consulting е установила, че маркетинг специалистите разчитащи на прогнозни анализи е 2,9 пъти по-вероятно да постигнат ръст в приходите по-висок от средния в дадена индустрия. Те е и 2,1 пъти по-вероятно да заемат доминираща лидерска позиция на пазарите, които обслужват. В допълнение, те е 1,8 пъти по-вероятно редовно да надвишават целите си, когато се мери ползата от маркетинг структурите за бизнеса. Forrester Consulting посочва още, че производителите избиращи да използват прогнозни анализи за определяне цените на нови продукти е 67% по-вероятно да постигнат рентабилност на новия продукт до шест месеца.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов