Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

„Делойт“ очаква бързо развитие на машинното обучение в корпоративния свят през 2018

22 януари 2018, 288 прочитания

Международната компания „Делойт“ представи 17-тия си доклад „Технологии, медии, телекомуникации“ (ТМТ), съдържат прогнозите на дружеството в технологичната сфера за 2018 година. Докладът съдържа общо 11 прогнози, най-важните от които са свързани с бързо развитие на машинното обучение в корпоративния свят, апетит за онлайн абонаменти сред потребителите на световно ниво, и продължаващо доминиране на смартфоните.

Сред основните изводи в документа е, че бизнес организациите най-вероятно ще удвоят използването на технологиите за машинно обучение до края на 2018.

От „Делойт“ посочват пет основни фактора, които ще увеличат използването на машинното обучението в бизнес средите и ще направят обучението по-лесно, по-евтино и по-бързо. Като ключов фактор се изтъква ръста при новите полупроводникови чипове, благодарение на които приложенията ще енергийно по-ефективни и същевременно по-продуктивни, гъвкави и бързи.

„Достигнахме повратната точка, когато машинното обучение, използвано в бизнеса започва да се ускорява“, казва Пол Саломи, лидер ТМТ индустрия в Делойт.


„Делойт“ очаква бързо развитие на машинното обучение в корпоративния свят през 2018


Ръст при платеното съдържание

Докладът съдържа и редица прогнози, направени от самите потребители. Очаква се излъчването на живо и събитията да генерират над 545 млрд долара директен приход през 2018. Въпреки възможностите за използване на съдържание при поискване или виртуално присъствие на събития, консумацията на живото съдържание бележи ръст. В много случаи, реализацията на live съдържанието е било по-продуктивно и печелившо заради дигиталните технологии.

Отчитайки увеличаването на готовността на потребителите да платят за дигитално съдържание, „Делойт“ предвижда още, че до края на 2018, 50% от пълнолетното население от развитите страни ще имат поне по два абонамента за медии, разпространявани само онлайн, а до края на 2020 средно ще се увеличат до четири.

„Увеличаването на дигиталните услуги по-скоро ще подпомогне отколкото ще попречи на апетитите за медии, което през 2018 най-вероятно ще включва всякакви форми на съдържание на стойност над половин трилион долара, според Марк Кейси, глобалната група „Медийна и забавна индустрия“, Делойт.


Бъдещето на смартфоните

Все повече хора притежават смартфони. До края на 2023, повече от 90% от пълнолетното население на развитите страни се очаква да притежават смартфони, като при потребителите на възраст между 55-75 години процентът достига до 85%. От „Делойт“ очакват потребителите да използват своите телефони средно по 65 пъти на ден през 2023, което ще представлява 20% увеличение от 2018.

В същото време, докладът на „Делойт“ предвижда, че 45% от ползващите смартфон и 65% от тези, които са на възраст между 18 и 24 години ще преценят, че използват телефоните си прекалено много в някои случаи и най-вероятно ще се опитат да ограничат използването им през 2018 година.

„Тъй като смартфоните продължават да бъдат голяма част от нашия професионален и личен живот, ние търсим повече баланс и етикет на използване, особено в личния си живот, въпреки че имаме все повече възможности в тази вълнуваща мобилна екосистема“, казва Крейг Уигинтон, глобалния телекомуникационен сектор, „Делойт“.


Сред останалите прогнози на компанията са:

  • Добавената реалност на прага на реалността – Над един милиард ползватели на смартфони ще създадат съдържание с разширена реалност поне веднъж през 2018, 300 млн ще го правят месечно, а десетки милиони – седмично, според доклада на „Делойт“.

  • Мобилен домашен интернет – За 2018 „Делойт“ предвижда, че една пета от домовете в Северна Америка ще получават целият си достъп до интернет само чрез клетъчните мобилни мрежи. Разбира се ще има значителни разлики в различните страни. В Бразилия например, почти една трета от домовете ще използват единствено мобилна свързаност, а в някои от европейските страни само 10%. Различията в страните се дължат на технологични, икономически и демографски фактори.

  • Ръст при блокерите на реклами – Три четвърти от потребителите в Северна Америка използват поне една форма на Ad-блокер, но само 10% от тях блокират рекламите с 4 или повече подобни услуги – рекламолергичното население. Младите, високообразовани и работещи потребители с висок доход са по-склонни да използват активно подобни услуги за блокиране на рекламите.

  • Телевизионните зрители на възраст между 18 и 24 години - стабилен спад: „Делойт“ предвижда, че зрителите на традиционна телевизия на възраст между 18 и 24 години ще претърпи спад от 5% до 15% на година в САЩ, Канада и Великобритания за 2018 и 2019г. Тази тенденция продължава през последните седем години и не показва спад. Многото фактори, които отвличат вниманието на младите хора от традиционната телевизия, като смартфони, социални медии и видео пиратство достигат точката на насищане.

  • Свързаността на борда излита – Един милиард пътници или една четвърт от всички пътници се очаква да бъдат на самолет, оборудван с бордна свързаност (IFC) през 2018г, според „Делойт“. Това е приблизително 20% ръст от очакваното за 2017, и се очаква да генерира приход от IFC технологията от близо 1 млрд долара за 2018.

„Продължава развитието на технологични тенденции от последните няколко години, като например нарастващата употреба на смартфони за сметка на традиционните компютри, но също така наблюдаваме и бурното развитие и навлизане в традиционния бизнес на технологии, които допреди няколко години бяха в сферата на научната фантастика като например машинното обучение и добавената реалност. Също виждаме зараждането на „съпротивителни“ тенденции, като например намаляващата консумация на традиционна телевизия и „рекламолергията“ – активното избягване на реклами. Пресечната точка несъмнено ще определи нова посока на развитие и нови възможности в технологията, медията и телекомуникациите“, посочва Асен Димов, лидер в секторите технологии, медии и телекомуникации в „Делойт България“.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов