Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Променящите се изисквания на търговците повишава конкуренцията при доставчиците на POS терминали

19 януари 2018, 166 прочитания

Поражението на американския сектор за търговията на дребно е преувеличено, въпреки нарасналите печалби при електронната търговия, които се очаква да се удвоят до 2021 година. BI Intelligence отбелязва, че „лъвският пай“ в закупуването на потребителски стоки продължава да се държи от магазините. И това е малко вероятно да се промени скоро, защото интернет средата все още не може да компенсира причините, поради които потребителите предпочитат пазаруването в традиционните магазини.

Това означава, че използваните от търговците ПОС терминали няма да изчезнат. Все пак това не означава, че в тази сфера не се наблюдава промяна. Търговците постоянно търсят начини да намалят разходите си, заради променящите се навици на потребителите относно пазаруването. ПОС терминалите, които преди бяха предимно хардуер изключително за приемане на плащания, се развиват и прерастват в цялостни решения за пълно обслужване. Тези нови ПОС терминали предлагат голям брой решения за управление на бизнеса и свързани с това предложения, допълващи платежните услуги.


Променящите се изисквания на търговците повишава конкуренцията при доставчиците на POS терминали


На мода вече са интелигентните терминали, обединяващи таблет и касов апарат. Търговците все повече търсят тези решения, които им дават нужната свързаност, мобилност и оперативна съвместимост за управление на целия им бизнес. И това води след себе си до промени в сферата, тъй като тук вече не става дума само за традиционните фирми, предлагащи тези продукти. Те вече имат конкуренция в лицето на нови стартъпи и компании, предлагащи мобилни ПОС терминали (mPOS).

Търговците започват да търсят по-голямо разнообразие от платежни решения, което кара доставчиците на терминали да бързат да отговорят на тази потребност, за да задържат настоящите си клиенти и да привлекат нови. Това води до бързи иновации и повишена конкуренция както при хардуера, така и при софтуера за ПОС терминали.

В нов доклад BI Intelligence представя промените в тази сфера, какви са вероятните стъпки на водещите играчи и кой е най-ефективен.

От доклада става ясно, че растящите потребности на търговците дават отражение върху стратегиите на доставчиците на ПОС терминали. Търговците избират своя доставчик въз основа на четири ключови елемента: функционалност за плащане, потребителско изживяване, ОТТ предложения и разпространение/обслужване на клиенти. Фирмите за терминали трябва да предложат нови неща в тези сфери, или рискуват да изостанат.

BI Intelligence, услуга на Business Insider, посочва още, че малките фирми могат да са по-пъргави, което им дава възможност да разработват и внедряват по-бързо търсените решения. Пазарните лидери не са достатъчно гъвкави, но те могат, и трябва, да използват като предимство своите огромни дистрибуторски мрежи. В същото време, друга възможност за привличане на клиенти пред малките фирми е да се фокусират върху определени ниши.

От голямо значение в тази конкурентна среда е предлаганата платформа. Никоя отделна функционалност няма да убеди търговците да предпочетат определен доставчик. Те искат преди всичко надеждна екосистема, която може да бъде развивана във времето. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов