Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Aberdeen: Търговските компании увеличат оборотите си с помощта на BI системи

50% от водещите търговски компании считат, че системите за бизнес анализи (BI) са инструмент за откриване на промените в потребителското търсене и необходимо средство за оперативно реагиране

07 април 2011, 5087 прочитания

В търговията на дребно BI инструментите носят най-голяма полза ако се използват за грамотно сегментиране на купувачите и прогнозиране на промените в потребителското търсене. Важно е обаче да се ползват актуални данни и да не се икономисва от обучение на сътрудниците.
Това са основните изводи от проучване на изследователската компания Aberdeen Group сред 200 търговски компании, от които 67% вече ползват BI системи, а 26% планират внедряването им в краткосрочна перспектива. Традиционно аналитиците включват, 20% от анкетираните в категорията “най-добри в своя клас” – това са компаниите постигащи най-високи резултати по показатели като ръст на приходите, процент постоянни клиенти и т.н. По същите показатели 50% попадат в категорията “средно успешни” и 30% са “изоставащи”.  

Според данните от проучването, 50% от “водещите” компании считат, че системите за бизнес анализи (BI) са инструмент за откриване на промените в потребителското търсене и необходимо средство за оперативно реагиране на протичащите в пазара процеси. 38% разчитат на BI системите за съставянето на по-точни прогнози, а 38% ползват тези решения за повишаване на лоялността на клиентите и за тяхното задържане.  
Оказва се, че най-успешните компании са много по-загрижени от останалите за изграждането на дългосрочни отношения с клиентите си. Сегментирането е необходима стъпка за бизнес анализите, но докато повечето компании извършват това сегментиране на базата на анализ на продажбите, то най-успешните го правят, откроявайки типични модели за поведение на купувачите и определяйки най-значимите за клиентите възможности, които биха ги накарали да се върнат отново в магазина. При това 58% от най-успешните търговски компании са в състояние да разпределят своите клиенти в групите “носещи печалба” и “не носещи печалба”, докато това могат да направят само 41% от “средно успешните” и едва 30% от “изоставащите”.

В повечето търговски компании основна пречка за пълноценното използване на BI решения си остава невъзможността да се събере цялата необходима информация и да се осигури централизиран достъп до нея. Оказва се, че водещите компании в голяма степен са решили тази задача и сега работят за повишаване “чистотата” на данните и точността на информацията, както и за осигуряването на “обратна връзка” – т.е. адаптация на бизнес процесите в зависимост от резултатите получени при бизнес анализа. Освен това “водещите” следят много по-активно от останалите ключовите показатели за ефективност  (KPI).

Най-успешните използват за бизнес анализи напълно актуални данни (в реално или много близко до реалното време) 2 пъти по-често отколкото останалите.

Не на последно място, проучването убедително доказва, че в областта на бизнес анализите “кадрите решават всичко”. 61% от най-успешните компании обучават крайните потребители на BI решенията по методи за биснес анализи. За “средните” компании този показател е 48%, а за “изоставащите” – едва 28%.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов