Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Рубрика на


На този етап сред приоритетите на компаниите и в частност на финансовите директори във фокус са поставени краткосрочното и средносрочното планиране на паричните потоци и оборотния капитал и ангажирането на оперативните ръководители в процеса на прогнозиране на паричните потоци и оборотния капитал. 

Към тези приоритети ще бъде ориентирана поредица от статии, които KPMG ще публикува на страниците на CFO.CIO.BG

IDC прогнозира, че банките игнориращи дигиталната трансформация ще изчезнат

12 януари 2018, 750 прочитания

Освен банкирането, сериозна потребност от трансформиране с цел дългосрочно оцеляване имат само няколко индустрии. Такова е мнението на анализаторите на IDC, които в същото време признават, че индустрията е изправена пред значимо ИТ предизвикателство. Ироничното в случая е че предизвикателство е в резултат на появилите се стотици различни системи с малка или никаква оперативна съвместимост след първоначалното навлизане на технологията, посочва Which-50.

Докладът на IDC MaturityScape Benchmark: Digital Transformation in Banking Worldwide разделя банките на пет стадия на развитие: ад хок, опортюнистичен, повторяем, управляем и оптимизиран.

Макар всичките 125 банки, участвали в проучването, да признават значението и сложността на трансформирането на своя бизнеса с цел конкурентност в тази нова дигитална ера, близо 40% все още не са реализирали надеждна дигитална стратегия за трансформация.


Банките игнориращи дигиталната трансформация ще изчезнат


Тези 40% все още са на етап на развитие ад хок или опортюнистичен. IDC свежда тази липса на развитие до ключовите предизвикателства, като например трудности с преодоляване на наследените технологии и процеси, с „мудната природа“ на организационните промени.

Малко над 50% от банките в проучването са на ниво повторяемост или управляемост на развитието, където информационните технологии са фактор за бизнес стратегията.

А най-малката група – 8% - са оптимизирали своите дигитални операции до ниво да станат дигитален разрушител и проучват възможностите за „осребряване“ на данните или предлагане на нетрадиционни финансови продукти.

Ангажираността на висшето и средно ниво ръководители с дигиталната трансформация е отличителна черта сред успешните банки, според IDC.

За тези, които все още са на ниво ад хок с дигиталната трансформация, IDC смята, че липсата на осъзнаване необходимостта поне от включване в дигиталната революция при дружествата за финансови услуги е лош знак за тяхното оцеляване в дългосрочен план.

„Банките повече нямат избор, освен да се трансформират, ако искат да станат по-отзивчиви към днешните и утрешни пазари. Банките, ангажирани на високо ниво с дигиталната трансформация вече създават разрушение, извеждащо индустрията на бизнес модели отвъд банкирането“, казва Джери Силва, директор глобално банкиране на дребно в IDC Financial Insights. Той предупреждава, че банките избрали да игнорират дигиталната трансформация, или я смятат за нещо модно, ще изчезнат през следващото десетилетие.  

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов