Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Тази Коледа британците са предпочели да купуват храни и дрехи по интернет

08 януари 2018, 250 прочитания

Декември беляза края на една година на растеж за търговията на дребно във Великобритания, според индикатора Spending Pulse на Mastercard. Продажбите по празниците са се увеличили с 2,2% през този декември спрямо миналата година, засилвайки се в последните дни преди Коледа. Електронната търговия се е повишила с 11,5%.

Mastercard Spending Pulse, отчитащ всички разходи във Великобритания, показва по-слаби продажби в деня след Коледа (Boxing Day), след като потребителите са били удовлетворени от намаленията за „Черен петък“. Това се е отразило на сравняването със същия период на миналата година, тъй като някои продажби за празниците са преминали в резултатите за ноември.

 

Тази Коледа британците са предпочели да купуват храни и дрехи по интернет

 

Контрастиращите ситуации при интернет търговията и пазаруването по магазините са капсулирани от сектора на хранителните стоки. Цялостно разходите за храни са се увеличили с едва 0,5% за декември, като не е отчетена инфлацията на цените.

Въпреки това, има ясни индикации, че домакинствата са увеличили предпочитанията си към супермаркетите за осигуряването на коледната трапеза, след като онлайн продажбите на храни са се повишили с 10,7% спрямо предходната година. Това значително надминава растежа за предходните три месеца.

Тази тенденция се наблюдава и при дрехите. Цялостните разходи за дрехи са паднали с 1,3%, докато продажбите им по интернет са се увеличили с 13,7%.

Намалено търсене има и при стоките от по-висок клас, за декември секторите на луксозните стоки и бижутата са намалели съответно с 3.4% и 5.6% спрямо миналата година.

„Разглеждайки годината като цяло, 2017-та показва повишение при търговията на дребно с 4%. Макар коледното пазаруване да беше трудно и да показа разнородно представяне на търговците, резултатите показват, че има сфери на оптимизъм за британските търговци на дребно, особено за тези с добро онлайн присъствие“, коментира Скот Ейбрахамс, вицепрезидент „Бизнес развитие“ в Mastercard за Великобритания и Ирландия.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов