Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

В началото на 2018 г. бизнес лидерите трябва да си зададат 10 важни въпроса

Обновете своята бизнес стратегия и направете 2018 година по-продуктивна спрямо предходните

03 януари 2018, 506 прочитания


В началото на 2018 г. бизнес лидерите трябва да си зададат 10 важни въпроса


Нова година е идеална възможност за обмисляне, анализиране и подобрение. Всички ние си правим лична равносметка, но правим ли го за своята бизнес организация? Екипът на Vistage е подготвил 10 важни въпроса, които бизнес лидерите да си зададат в началото на 2018 година и да постигнат повече.

1. Привлекателни ли сме за опитни специалисти?

При добре развиваща се гиг икономика и рекорден брой стартъп компании, не е изненадващо, че компаниите инвестират много в набирането на нови служители. Но макар намирането на опитни хора да изглежда като желания краен резултат, задържането им е също толкова предизвикателно. Затова, как задържате опитните специалисти след като успеете да ги привлечете?

2. Ефективен ли е процесът по набиране на служители?

Отделянето на време за намиране на правилния човек за конкретна позиция ще ви спести време и пари в бъдеще. Ако сбъркате отново ще трябва да преглеждате автобиографии и ще се окажете в изходна позиция.

3. Променила ли се е дейността на компанията?

Приемането на промяната винаги е било основно за успеха и нововъведенията, но в днешното забързано време неспирното развитие се е превърнало в нещо задължително. Независимо дали ще инициирате промяна или не, външните фактори, като развитие при технологиите и конкуренцията винаги ще ви тласкат към нея. Подготовката е ключова за оцеляването.

4. Компанията ви насърчава ли постигането на успехи?

Създаването на „култура на успеха“ е за хората. Ако искате всички да работят за общата цел, трябва да споделите визията си ясно, за да може всеки служите да разбере своите цели. Направете го двустепенно – поискайте обратна връзка от служителите за техния напредък и как нещата могат да се подобрят.

5. Има ли „зомбита“ в компанията?

Проучване на Gallup показва, че едва 17% от работната сила във Великобритания е активно ангажирана, 57% не е ангажирана и 26% е активно неангажирана. Използвайте приятелско отношение за активизирането на тези „зомбита“.

6. Използва ли компанията своя пълен потенциал за продуктивност?

Ако отговорът е не, ето какво трябва да направите. Първо, установете проблема и след това създайте системи и решения, които могат да бъдат използвани многократно. Това е важно в дългосрочен план. Следващата стъпка е създаване на култура на позитивност, а възнаграждаването е важно за подобряване продуктивността на служителите. Щастливите хора са по-ангажирани и по-продуктивни.

7. Разполагам ли с подкрепа да управлявам?

Вземането на решения всеки ден относно бизнеса и благоденствието и на други е трудно. Може да се запитате дали се движите в правилната посока? Ефективен начин за получаването на подкрепа и съвет е да използвате партньорска група за консултации.

8. Разполагам ли с план за продажба на бизнеса (exit plan)?

Подготвянето на exit plan е необходимост, която ще направи бизнеса по-атрактивен за перспективни инвеститори.

9. Важна част от бизнеса ли е разнообразието?

Ако не, тогава направете го приоритет през 2018 г. Това може да подобри бизнеса ви по много начини. Доклад на McKinsey показва, че тези компании е по-вероятно да имат финансова възвращаемост по-висока от средната за своя сектор.

10. Щастлив ли съм?

Въпрос за милиони. Макар всички да се опитваме да разграничаваме своя личен живот от служебните задължения, двете не могат да съществуват в изолация. Следователно трябва да се запитате как да не допускате едното да вреди на другото?

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов