Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Шест съвета за получаване на плащане преди Коледа

19 декември 2017, 491 прочитания


Изследвания показват, че собствениците на малък бизнес прекарват средно 10% от времето си в изискване на дължими плащания. В тези празнични дни, когато всички харчим повече, това може да се окаже още по-тежко за финансите на компанията. Все пак има начин да намалите времето, прекарано в чакане и всичко се свежда до начина на работа. Ето шест съвета какво служителите в счетоводните отдели могат да направят за получаването на плащания преди празниците.


Шест съвета за получаване на плащане преди Коледа


1. Веднага издайте фактура

Клиентът ви не може да се разплати, докато не му издадете фактура и не му я изпратите веднага. Искате да сте сред следващите плащания, нали?

Клиентите са по-готови да платят веднага след получаването на стока или услуга. Възползвайте се от тяхната готовност и коледно настроение. Няма причина да отлагате. Дори не е нужно да го пратите от офиса, изпратете фактурата пред мобилно устройство.

2. Изпратете напълно попълнена фактура

Уверете се, че фактурата ви съдържа всичката нужна информация, включително описание на продукта или извършената услуга, датата и заявените изисквания от клиента. Някои от тях имат много конкретни изисквания, затова попитайте какво още искат да съдържа документа. Ако им се наложи да се свържат с вас за повече информация, ще изпуснете бързото плащане. Не забравяйте датата на падежа.

3. Поискате бързо плащане

Клиентите бавят със седмици плащанията, но това се променя. Над една трета от компаниите сега изискват плащане до седмица. Обмислете да го правите и вие. Вашият клиент може да иска да преговаря за повече време, и трябва да бъдете гъвкави, но седем дни е добър срок за очаквано бързо плащане.

4. Нека плащането на време да си заслужава

Много компании налагат лихви за забавяне на плащане. Ако решите да опитата с такава политика, уверете се че е ясно отбелязано във фактурата.

По-положителен подход е предлагането на отстъпка при бързо плащане. Изкушението да бъдат спестени средства е силна мотивация, дори и отстъпката да е малка.

5. Улеснете плащането

Потребителите ще платят по-бързо ако могат да използват предпочитания от тях метод за разплащане. Предложете различни възможности. Имайте предвид, че повечето клиенти предпочитат да плащат с банкова карта или чрез платформа за разплащания. Проучване показва, че с тези опции налице, може да получите плащане с до 10 дни по-бързо.

6. Изисквайте плащане

Задачите ви не се изчерпват с изпращането на фактурата към клиента. Трябва да проследите дали той я е получил и обработил, а онлайн фактурирането значително улеснява това. Ако датата на падежа наближава и плащане няма, изпратете напомняне. Може да настроите софтуера напомнянето да се изпраща по имейл автоматично. Ако датата на падежа отмине, значи задължително е време за личен контакт.


Плащането на време не е само задължение на клиента. С изброените стъпки може да ускорите процеса. Използвайте ги да увеличите своите шансове да получите плащане преди празниците, и да подобрите паричните приходи на фирмата.  

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов