Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Прогнози при кредитирането за 2018 г.

Дигиталните умения и нуждата от удобство превръщат кредитополучателите в по-капризни и чувствителни към цената отвсякога. През 2018 г. лихвените проценти ще продължат да се увеличават, а кредиторите, които не могат да се адаптират, ще бъдат засегнати.

15 декември 2017, 526 прочитания

Прогнози за 2018 г. при кредитирането

1. Най-ниската цена печели

Прочетете още: Дългото сбогуване със старите модели във финансовия сектор у нас

В епохата на сайтове за сравняване цената на кредитите лоялността към марката се равнява на купена лоялност. През 2018 г. кредиторите ще трябва да спечелят своите клиенти като предлагат печеливши на пазара продукти. Докато лихвените проценти продължават да се покачват, кредиторите, които могат да свалят разходите по кредита, ще постигнат най-голям успех. Всъщност няма почти никаква бизнес логика в намаляването на маржовете. Но в нарастването на пазара трябва да се постигне баланс между защитаването на печалбата и увеличаването на продажбите. Някои може би искат в краткосрочен план да извлекат изгода от пазарните условия, възприемайки гледната точка, че обемът на продажбите оправдава по-малките маржове.

Прилагането на автоматизирани и гъвкави кредитни технологии ще помогне на кредиторите да понижат разходите, да намалят времето за получаване на приходи от новите продукти и да позволи потребителите да получават по-изгодни оферти под формата на по-конкурентни лихвени проценти.

2. Адаптиране на кредиторите

Увеличаването на лихвените проценти вероятно ще има косвен ефект върху това за какво клиентите използват кредитите. Проучване показва, че получените средства се разпределят поравно за финансиране на желани неща като коли и ваканции и за управление на съществуващия дълг. За да се компенсира увеличаването в процентите, през 2018 г. кредиторите ще трябва да адаптират своите стандартни условия за плащане, като позволят месечните погасявания (по кредита) да останат постоянни. Предстои да се види обаче дали заемите ще продължат със същата скорост да покриват купуването на т.нар. желани неща.

3. Отхвърлянето на заявленията за кредити вече няма да означава категорично отхвърляне

Независимо от това дали кредиторите адаптират своите условия за погасяване, увеличаването на лихвените проценти все пак ще повлияе върху оценките за достъпността на кредитите. Това на свой ред означава, че кандидатите „на границата“ ще бъдат изключени от продуктите, за които преди са били надеждни. Това ще доведе до увеличаване на отхвърлените документи за получаване на кредити, преди да има време очакванията на клиентите да се променят спрямо новите условия.

През 2018 г. кредиторите ще започнат да използват това в своя изгода. Вместо да изоставят клиентите, те ще могат автоматично да определят подходящи алтернативи – в идеалния случай от тяхното собствено портфолио или от това на други кредитори. Това ще им позволи да защитят изградените отношения и да гарантират, че техните клиенти няма да влошат своя кредитен рейтинг заради многократното отхвърляне на заявленията. Гъвкавите кредитни технологии са ключът за този сценарий, при който и двете страни печелят.

Прогнози при кредитирането за 2018 г.

4. Информационните центрове трябва да бъдат променени

Изследването на Equiniti от 2014 г. показва, че 61% от потребителите предпочитат да проведат телефонен разговор, вместо среща лице в лице, за да проучат възможността за кандидатстване за заем. През 2017 г. този показател пада до 48%. Може да се очаква, че тази тенденция ще продължи и през следващата година, което илюстрира все по-голямото желание на потребителите сами да извършват повечето процедури. Във връзка с това през следващата година кредиторите трябва да премислят използването на ресурсите за информационните центрове. След като все повече от отговорите на простите запитвания се намират онлайн, ролята на персонала в тези центрове ще се промени. Те ще трябва да се справят с по-сложните въпроси, а кредиторите трябва да подготвят ресурсите си съобразно това. Оутсорсването на тази функция към партньор е ефективно от гледна точка на разходите и ще гарантира, че всички проблеми са разрешавани от квалифициран персонал.

PSD2 ще промени всичко

От януари идва директивата на Европейската комисия за платежните услуги във вътрешния пазар PSD2, която цели да отговори на скоростните технологични промени, настъпващи в пазара на онлайн пазаруването. Кредиторите трябва да приемат този нов свят. Тук данните са новата валута и комбинацията между фокусиране върху клиента и ниски разходи е ключът за привличането и задържането на новите потребителите. Регулацията е част от дигиталната трансформация във финансовите услуги и външните изпълнители ще изиграят ключова роля за това да помогнат на кредиторите да не изостават и да използват новите източници на данни, за да научат повече за своите клиенти и да изпреварят конкуренцията.

Данните от социалните медии започват да имат значение при взимането на решенията за кредитите

Заради дигитализацията, заради рязкото спадане на вербалната комуникация и на общуването лице в лице кредиторите трябва да търсят алтернативни начини, за да разберат какъв е човекът насреща. Платформите на социалните медии предоставят възможност да се погледне в живота на клиента, а този нов източник на данни ще помогне на кредиторите да допълнят своята оценка. Разбира се, социалните медии никога няма да определят дали да се даде или да се откаже заем, но докато технологиите, свързани с изкуствен интелект и автоматизация, продължават да се прилагат в тази сфера през 2018 г., няма причина кредиторите да не включат информацията от социалните медии към всички събрани данни.

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов