Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Китайският „черен петък“ отново донесе милиарди на производители и търговци

Китайските потребители отвориха широко своите виртуални портфейли за най-големия в света комерсиален празник. Похарчените пари са повече от продажбите за Черен петък и Кибер понеделник в САЩ взети заедно.

13 ноември 2017, 196 прочитания

остави коментар

Китайските потребители похарчиха милиарди долари по време на ежегодния онлайн комерсиален празник, организиран първоначално като веселие за всички необвързани. Започналото в полунощ в събота 24-часово онлайн пазаруване всяка година подобрява собствения си рекорд още от основаването си през 2009 г. Миналогодишният рекорд от 17,8 млрд долара (15,26 млрд евро) сега беше подобрен още по обед, твърдят организаторите от платформата за онлайн търговия Alibaba. Според данните на Alibaba Group продажбите на използващите платформата му търговци възлизат на 25,3 млрдл долара, което е увеличение с 39%.


За сравнение, според данни на Adobe, американците са похарчили за миналогодишния Ден на благодарността пет милиарда долара за онлайн покупки, а за Кибер понеделник 3,39 милиарда.


Събитието, превърнало се в неразделна част от календара на всички, независимо дали са или не са обвързани, е много важно за производителите и търговците, които реализират значителна част от поръчките си именно на този ден. Китай е най-големият пазар за електронна търговия в света. Boston Consulting Group прогнозира, че онлайн пазаруването ще се увеличава с 20% на година, достигайки 1,6 трилиона долара до 2020 г., срещу едва 6% ръст за „офлайн“ продажбите.


Китайският „черен петък“ отново донесе милиарди на производители и търговци


Над половината жители на Китай, с население от 1,3 милиарда души, използват смартфон и затова съвсем не е изненадващо, че над 90% от покупките са направени през мобилно устройство. Естествено по-голямата чат от тях са били от сайта taobao.com, който е основната платформа за търговия на Alibaba. Само пет минути след полунощ Alipay – системата за онлайн плащания на Alibaba, вече е обработвала 256 000 трансакции в секунда, което е двойно повече от най-високия показател за миналата година.

Огромният обем продажби означава, че куриерските фирми ще бъдат много заети в следващите шест дни с разнасянето на 1,5 млрд. пратки.


Празникът се е превърнал и в благодат за много от изпадналите в криза малки китайски градчета и села, които сега са преориентирали местната си икономика в посока на производство на стоки за онлайн потребителите.



КОМЕНТАРИ

Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Китайският „черен петък“ отново донесе милиарди на производители и търговци"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов