Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Дигиталната трансформация - част от нашето ежедневие

Разговор с Оана Пиперова, управител на Компарекс България ООД, за новите технологии и присъствието на компанията на българския пазар

06 октомври 2017, 1875 прочитания


Оана Пиперова, управител на Компарекс България ООД


Г-жо Пиперова, фирма Компарекс е утвърдено име на международния пазар, но все пак представете дейността ѝ в България с няколко думи.

Компарекс е утвърдена компания на международния пазар, а това вече можем уверено да заявим и за присъствието ѝ на българския пазар. Пример за това е включването на компанията сред 50-те водещи фирми в ежегодната класация на най-успешните ИКТ компании в България - Топ 100. Компарекс е на второ място в класацията на фирмите предлагащи софтуерни пакети и е в топ 20 на компаниите според оборота им в България. Тук е мястото да се отбележи, че миналата година Майкрософт България награди Компарекс като Партньор на годината (Partner of the Year), което е сред най-високите награди давани от Майкрософт на неговите партньори.

Дейността на компанията е свързана с продажба на софтуерни лицензи, услуги по управление на лицензи и облачни решения. От тази година компанията допълва своите основни дейности и с Portfolio Management Platform, което е наша платформа за управление на софтуерни активи.


Какви, според Вас, са най-големите предизвикателства, които срещат фирмите при управлението на софтуерните активи?

Управлението на софтуерни активи е един от най-сложните процеси както технически, така и икономически. Икономическият аспект се изразява в това как една компания да намалява разходите си за закупуване и експлоатация на софтуерни лицензи. С тази първа стъпка, продуктите и услугите предлагани от Компарекс подпомагат в оптимизирането на разходите, предназначени за софтуерни лицензи. Това от своя страна води до намаляване на броя доставчици и съответно намаляване на разходи за поддръжка, обучение на служителите и др. Други предизвикателства се появяват и при избора на правилния договор, който да отговаря на нуждите на компанията като цяло, както и използването според изискванията на производителя и консолидирана информация относно наличните лицензи и техния начин на придобиване. Нашият опит показва, че в повечето случай фирмите не разполагат с консолидирана информация за софтуерните си активи.

От технически аспект могат да се изброят: наличие на различни версии софтуери, които предлагат припокриващи се функционалности, различни дати за обновяване на поддръжката, актуализация на софтуерните продукти и много други.

Всичко това не изглежда от голямо значение, но в действителност тези дейности представляват доста голямо перо в разходите на една компания.


Как решенията предлагани от Компарекс помагат за по-лесното решаване на тези предизвикателства?

Има най-различни решения, услуги от различни производители, с които Компарекс е в сътрудничество като част от основната си дейност. Но през последните години фирмата разработва собствената си услуга - Portfolio Management Platform – даваща на клиентите по-добър поглед върху софтуерните лицензи. Това им дава възможност да повишат нивото си на сигурност. Компарекс предлага и решение за управление на софтуерни активи (SAM), което допълнително намалява риска от неочаквани разходи и неоторизирано ползване.

С няколко думи с платформата COMPAREX Portfolio Management Platform, получавате по-добър преглед на софтуера си - всичко това с натискане на един бутон.

Вашият уникално идентифициран софтуер е ясно представен в COMPAREX Dashboard, който ви показва най-различни категории с многобройни функции за текущия анализ на данните – например, оценка на софтуера по отношение на версии, функции, езици и видове лицензи или нива на актуализации "patch levels". Това решение ви дава възможността да откриете неподозирани възможности за оптимизация на използваните софтуерни активи.


Към какъв тип клиенти са ориентирани предлаганите от Вас облачни услуги?

Компарекс предлага комплексни решения в Облака за малки, средни и големи организации. С нашия опит и експертни познания помагаме при миграция, оптимизация и внедряването на иновативни решения. Благодарение на тези решения, клиентите могат да ползват максимално закупения от тях софтуер или услуга. От началото на 2017 г. Компарекс е и официален дистрибутор на Майкрософт за предлагане на облачни решения. Вече можем да кажем, че работим активно и с партньори, системни интегратори на българския пазар. Благодарение на разработената от Компарекс платформа (cloud platform) позволяваме на нашите партньори да разширяват тяхното портфолио и да предоставят на техните клиенти достъп до последните облачни решения на Майкрософт като Office 365 и Azure. И всичко това с гъвкаво заплащане на реално потребление. Основно предимство е, че клиентите плащат в края на месеца, след като стане ясно какво са използвали. Задачата на Компарекс като дистрибутор е не само да помага на партньорите при продажбата на облачни услуги, но и да ги обучи и съдейства с имплементацията при клиентите.


Кои са предимствата на предлаганите от Компарекс платформи и услуги, които подпомогнат развитието на българските компании?

Ключово предимство е предлагането на най-новите облачни технологии, което помага на нашите клиенти да повишават ефективността и подобрят бизнес процесите си. Като международна компания с голяма клиентска мрежа навсякъде по света, Компарекс има голям опит, експертиза и сертифицирани специалисти , които успешно използваме и на Българския пазар.

В допълнение искам да подчертая, че много успешно сме навлезли в ИТ обучението, като разполагаме с експерти обучаващи нашите партньори и клиенти в ползването на облачните технологии.

Друго предимство е повишаване на сигурността с платформа Portfolio Management Platform. Така нареченият крипто вирус „WannaCry” атакува десетки хиляди международни фирми, частни лица и правителствени агенции. Той е насочен към устройства с операционна система Microsoft Windows, в които липсват необходимите нива на актуализация и защита (“security patch”). Благодарение на платформата Portfolio Management Platform можете редовно да проверявате и актуализирате своя софтуер своевременно.

Това е ясно доказателство, че макар да е нова услуга, платформата има бъдеще и помага на нашите клиенти.


Какво мислите за развитието на облачните технологии, какви са перспективите пред тях?

Облачните технологии от няколко години вече са част от ежедневието на всеки от нас и бизнеса не може да си позволи да изостава. Ние като представителство на една от най-големите международни ИТ компании КОМПАРЕКС АГ сме наясно, че не може да си част от новите технологии ако сам не се променяш. А и говорейки за дигитална трансформация, това не означава само дигитализация, само облачни решение, само ИТ. Тук вече говорим за дигитален маркетинг, дигитално управление на вътрешни процеси, CRM системи и начина, по който хората искат да работят.

Разбира се облачните технологии са двигател за развитието на компаниите последните години, за подобряване на продуктивността и гъвкавостта. Ако преди време се инвестираше в огромни хардуерни и софтуерни инфраструктури, то днес можем да кажем, че до няколко години това ще е останало напълно в миналото. Облачните технологии дават възможност за разширяване на бизнеса само за няколко минути, имайки достъп до IaaS или PaaS. Не на последно място е и това, че клиентите плащат за това, което използват и не се налага да правят големи инвестиции още в самото начало.


Дигиталната трансформация в България, можете ли да посочите основните тенденции в нея?

Тенденциите в България съвпадат с тези в Европа и по света. От тях можем да отбележим хибридния облак, който е една от тенденциите, които ще се задържат за дълго време. Още и Интернет на нещата (IoT), който изглежда като нещо далечно, но вече се използва все по- често.

Нашият опит - не само професионален, но и личен – показва, че компаниите , които са извън сферата на технологиите са много по-иновативни и много по-бързо интегрират тези нови решения. Това е така, защото те гледат на тези решения от гледна точна на бизнеса си. Тук идва и ред на API, което ще позволи на потребителите да не са обвързани с определена платформа, а ще я ползват само като услуга.

Сега много актуална е темата за Общия регламент за защита на личните данни (GDPR). Това е един голям процес и ние можем, с нашите продукти, да помогнем клиентите в частта за защита на информацията – да знаят къде се съхранява, кой и кога може да има достъп и всичко това да бъде прозрачно.

Най-важното е правилното преминаване през целия процес и сериозното подхождане към въпроса.


Какви са очакванията на Компарекс за пазара като цяло в България?

България не може да е страничен наблюдател на дигиталната трансформация, тя вече е факт и част от нашето ежедневие. За никого не е тайна, че България е една от страните с висок достъп до високоскоростен интернет в Европа, но европейска статистика показва, че хората изостават в своите дигитални умения. Затова все още преобладаващото е достъпът до интернет да се използва предимно за преглед на новини, социални медии, музика, споделяне на информация. Положителна изненада за мен се оказа това, че има високо ниво на ползване на електронни фактури, онлайн банкиране и дигитален маркетинг. Това означава, че потребителите сериозно мислят в тази посока и имат положително отношение към тази промяна. Светът на нашите клиенти става все по-дигитален, и Компарекс иска да бъде част от тази трансформация и заедно с нашите клиенти да пренесем техния бизнес модел в тази нова ера на дигитализация. Новата ни визия предвижда не само да извървим заедно този път, но и да създадем едно силно, стабилно и модерно партньорство с тях.


Интервюто взе Васил Гьошев

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов