Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Финансовите директори трябва да проявят интерес към VR и AR

Джон Тод обяснява защо тези нови технологии са важни за главните финансови директори още днес

05 септември 2017, 698 прочитания

Развиващите се технологии, като виртуална реалност (VR) и добавена реалност (AR) се превърнаха във важен инструмент за най-различни компании, и много главни финансови директори (CFO) проучват възможностите откъм технологии, растеж и пазарни възможности.

Потенциалът за трансформиране на тези технологии ще засегне всяка индустрия. В действителност VR, AR и смесената реалност (MR) се очаква да станат пазар за 150 млрд. долара до 2020 година, според доклада Global Research на Bank of America Merrill Lynch . В документа се прогнозира, че технологиите ще имат 250-300 млн потребители в началото на третото десетилетие на този век и имат потенциала да превземат две трети от свободното време на хората, както и 50% от свободните им пари.

Поради тази причина всички CFO ще се опитат да бъдат начело в тази тенденция като инвестират в тези развиващи се технологии за своите компании, независимо дали е с цел развитие, продажби или маркетинг.

 

Финансовите директори трябва да проявят интерес към VR и AR

 

Развиващите се технологии са създали изобилие от възможности както за създаване на нови продукти и услуги, така и за укрепване на настоящите. Експертите прогнозират, че масовият VR ще се появи първо в гейминга и индустрията на забавленията, заради познанията на индустрията и високото търсене на качествено съдържание, но в същото време и други приложения бързо ще отбележат напредък.

Ето четири начина как VR и AR ще променят компаниите. Финансовите директори да четат внимателно.

 

Виртуалните шоуруми разширяват възможностите пред потребителите

 

Компаниите внимателно следят Jeep и BMW, които инвестират във VR и AR за създаване на виртуални шоуруми с цел подобряване обслужването на клиенти. Търговците на автомобили разработват VR-очила, които ще позволят на потребителите да тестват своя мечтан автомобил на виртуална писта или черен път, докато си стоят у дома.

Други компании проучват нови начини за свързване с клиентите и да отговорят на променящите се изисквания. Демонстрации и интерактивни средства, с VR и AR, обещават сериозно да подобрят контакта на служителя и клиента с продукти и услуги.

 

Визуализациите не са само за филмите

 

Начините, по които потребителите купуват скъпи стоки се променят от тези нови технологии. AR, например, бързо променя обновяването и ремонтирането на домовете, давайки на потребителите представа за крайния продукт преди да стане готов.

Тази тенденция отразява как фирми и потребители се адаптират към общество „по поръчка“, в което клиентите търсят постоянно удовлетворение.

Компанията Hunter Douglas, произвеждаща щори, предлага AR приложение, позволяващо на потребителите да видят как желаният от тях продукт ще изглежда върху прозореца в техния дом преди да го купят.

 

Обучение за безопасност и по-голяма прецизност

 

VR и AR технологиите са полезни при високо рискови ситуации, като например хирургическа операция, или техническа работа, като производство или строителство. Също така обучение на военни, хирурзи и космически проучвания могат да бъдат извършвани с помощта на VR и AR симулатори, което ще намали цената и рисковете за човека.

Не е за пренебрегване, че този вид технологии са от полза при обучение за реакция при сценарии, които са високо рискови, скъпи и сложни за реализация. Инвестирайки в тези нови технологии, финансовите директори могат ефективно да обучават служителите и да инвестират в бъдещето на компанията.

 

Работете по-умно, не повече

 

Макар намаляването на бюджетите да продължава да бъде правило за компаниите, финансовите директори трябва да проучат предоставяните от VR и AR възможности за растеж. Много корпорации и по-малки компании търсят решения, даващи дългосрочна ефективност в логистиката.

При скорошен проект DHL откри, че складовите работници с AR смарт очила работят с 25% по-ефективно. Очилата им дават важна информация, докато ръцете им остават свободни за извършване на действителната задача. По същия начин служителите на Boeing сглобяват крило на самолет с 30% по-бързо и 90% по-прецизно с AR-анимирани инструкции спрямо използването на PDF документ.

Тези случаи на използване на VR и AR са доказателство за намаляването на разходите и бизнес възможностите, които CFO трябва да имат предвид. Напредъкът на технологиите предоставя подобряване на продуктивността, развитие на продуктите и дори веригата на доставки за бизнеса, като намалява разходите за управление на проекти и прави работната сила по-ефективна.

 

Накратко, бъдещето е виртуално. С нарастващия натиск над финансовите директори и свиващите се бюджети, проучването на тези нови технологии може да има дългосрочно въздействие за постигането на крайните резултати.

 

* Джон Тод, изпълнителен вицепрезидент по глобалното търговско банкиране в Bank of America Merrill Lynch

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов