Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Европейците все повече пазаруват онлайн от други държави в ЕС

26 юли 2017, 96 прочитания

остави коментар

Изданието за 2017 г. на индекса на условията за потребителите показва, че все повече потребители в ЕС пазаруват онлайн и че доверието им в електронната търговия е нараснало, по-специално що се отнася до купуването онлайн от други държави от ЕС, съобщи Европейска комисия. 

Търговците на дребно обаче продължават да се въздържат от разширяване на дейностите си онлайн и да имат опасения по отношение на продажбите онлайн на потребители, намиращи се в други държави от ЕС. Тези опасения са свързани предимно с по-високия риск от измами и неплащане при трансграничните продажби и с различното данъчно законодателство, национално договорно право и правила за защита на потребителите.

Въпреки че условията за потребителите като цяло са се подобрили след последното издание на индекса, равнищата на доверие, познаване и защита продължават да са много различни в отделните държави.

Комисар Йоурова заяви: „Приоритетът ми е да се подобри доверието на хората и на по-малките търговци на дребно в цифровия единен пазар. Потребителите вече са по-уверени, когато пазаруват в интернет. Осигурили сме за тях бърза процедура, чрез която да получат парите си обратно, ако нещо се обърка, дори когато купуват от друга държава. Сега предизвикателството е да се насърчат повече предприятия да отговорят на това нарастващо търсене.“

Европейците все повече пазаруват онлайн от други държави в ЕС


Доверието в електронната търговия е нараснало, но остават пречки пред търговците на дребно

Индексът показва, че доверието на потребителите в електронната търговия се е увеличило драстично. За десет години делът на европейците, които пазаруват онлайн, почти се е удвоил (от 29,7 % през 2007 г. на 55 % през 2017 г.). След последното издание на индекса равнищата на доверие на потребителите са нараснали с 12 процентни пункта за покупките от търговци на дребно, намиращи се в същата държава, и с 21 процентни пункта за покупки от други държави — членки на ЕС.

Въпреки значителния постигнат напредък индексът показва, че потребителите продължават да се сблъскват с пречки при опит за пазаруване онлайн от търговци на дребно, намиращи се в друга държава от ЕС. Например 13 % от участниците в проучването съобщават за отказано плащане, а на 10 % е било отказано да им бъдат доставени продукти в тяхната държава.

Що се отнася до търговците на дребно, едва 40 % от тези, които понастоящем продават онлайн, са заявили, че възнамеряват да продават както в своята държава, така и зад граница през следващата година. Те продължават да имат опасения по отношение на онлайн продажбите в други държави, а именно: по-високия риск от измами, различията в данъчното законодателство или в националното договорно право, както и различията в правилата за защита на потребителите.

По тази причина Комисията изготви предложение за съвременни правила за цифровите договори, с които да се хармонизират разпоредбите, отнасящи се до договорите, за онлайн продажбите на стоки и да се насърчат достъпът до цифрово съдържание и онлайн продажбите в целия ЕС.

Осведомеността за правата на потребителите се подобрява, но продължава да е слаба и неравномерна в различните части на ЕС

В сравнение с изданието на индекса за 2015 г. потребителите са по-добре осведомени за своите права. Средно 13 % от потребителите са напълно запознати с основните си права (увеличение с 3,6 процентни пункта от 2014 г. насам).

Условията за потребителите обаче са като цяло по-добри в северните и западните държави — членки на ЕС, в сравнение с източните и южните.

Например 94,5 % от финландците подават жалба, когато се сблъскат с проблем, докато до това прибягват едва 55,6 % от българските граждани. Използването на нелоялни търговски практики също се различава значително в отделните държави: на такива практики са изложени 40,9 % от хърватите в сравнение с 3,4 % от австрийците.

За да се преодолеят тези проблеми, Комисията работи по предложение за актуализиране на правилата за защита на потребителите. Целта е да се гарантира, че всеки европейски потребител е осведомен за своите права и че тези права се прилагат правилно в целия ЕС.

Tърговците на дребно не са запознати в достатъчна степен с правата на потребителите

Индексът за 2017 г. показва, че осведомеността на търговците на дребно за правилата за защита на потребителите не се е подобрила от последното издание на индекса насам. Едва 53,5 % от техните отговори на въпроси за основните права на потребителите бяха правилни. И тук равнището на знания варира в различните държави, като с тези права са запознати едва 36,2 % от хърватските търговци на дребно в сравнение с 62,3 % от търговците на дребно в Германия.

Съществува възможност за подобрение на бързината на разглеждане на жалби

Въпреки че потребителите срещат по-малко основания за подаване на жалба, тези от тях, които вече са подали жалба, са по-удовлетворени от начина, по който са разгледани жалбите им.

Почти една трета от потребителите обаче са решили да не подават жалба, тъй като считат, че въпросните суми са твърде малки (34,6 %) или че процедурата ще отнеме прекалено много време (32,5 %).

Поради това Комисията подобри процедурата за искове с малък материален интерес (от 14.7.2017 г.), която вече дава възможност на потребителите да ползват ускорена онлайн процедура за искове на стойност до 5 000 евро. Комисията насърчава също така извънсъдебните споразумения с помощта на платформата за онлайн решаване на спорове (ОРС), която предоставя лесен онлайн достъп до структури за алтернативно решаване на спорове за сделки, извършени в интернет.


КОМЕНТАРИ

 
  
03:08, 18 август 2017 # 1
NO AVATAR
مشاكل مع الحشرات و الباعوض و الفئران و غيرها من الحشرات و الآفات فى حياتنا اليومية مما يسببب معاناه كبيرة ومشاكل لجميع افراد الاسرة بسبب وجود هذة الحشرات بالمنزل كما تعد الحشرات الزاحفة من اكثر الحشرات المقززة و التى قد تؤثر عليك و على أسرتك بالسلب كما أنها تسبب الاذى لكن الحل مع شركة بسمة الامجاد0554713207
شركة مكافحة حشرات بالقصيم
شركة مكافحة حشرات بالدمام
شركة رش مبيدات بالقصيم

مكافحة النمل الابيض بالمنزل
حشرة النمل الابيض من الحشرات الضارة التي لها مخاطر على الاثاث حيث انها تتغذى على مادة السليلوز في اخشاب اثاث المنزل ومحتوياتة كما ان هذة المادة توجد في المفروشات والاقمشة والملابس وغيرها فكل هذا سوف يلحق بة التلف والفساد حيث أن النمل الابيض يتكاثر بسرعة كبيرة شركة رش مبيدات بالدمام
شركة مكافحة حشرات بجدة

مكافحة القوارض والفئران للمحافظة على البيئة
الفئران من أكثر اسباب معاناة السيدات فى المنزل و قد تسبب مشاكل كثيرة و خطر كبير في تلوث كما أنها تعيش في المجارى وشبكات الصرف الصحي
شركة مكافحة الصراصير بالرياض
شركة مكافحة النمل الابيض بالرياض
مكافحة الصراصير بالدمام
الصراصير من الحشرات التى تسبب ازعاج كبير داخل المنزل وذلك لمظهرها المقزز وما تنقل من بكتريا ومكروبات تلوث المكان وتنشر الامراض وتتواجد الصراصير في مكان يوجد بة مصدر غذاء مثل المطبخ فتتنقل على الاطعمة وتنقل معها الامراض مما يشكل خطر كبير على صحتك وصحة الاسرة وتظهر الصراصير بالمنزل من خلال تنقلها بشبكات وانابيب الصرف الصحى حيث انها تشكل مسكن جيد لهذة الصراصير البشعة

شركة رش مبيدات بالرياض
شركة مكافحة البق بالدمام

مكافحة البق " بق الفراش "
تسبب حشرة البق الازى الكبير للاشخاص وخاصة اثناء النوم لان هذة الحشرة تنتشر ليلاً وتختبئ نهاراً بالقرب من اماكن نوم الاشخاص فهى تحتل السرائر والمفروشات والمراتب وايضا الملابس وتقوم بلدغاتها السيئة فهى تقوم بافراز مادة مخدرة للمنطقة التى تقوم بغرز ابرتها التى تمتص بها دم الانساء حيث ان غذائها الرئيسي هو الدماء وتسبب الكثير من الامراض منها امراض جلدية فلدغاتها تسبب احمرار للجد وقرح دموية ولكن مع شركة بسمة الامجاد بالدمام يمكنك التخلص من هذة الحشرة المزعجة والسيئة للغاية
شركة مكافحة البق بالرياض
شركة مكافحة حشرات

شركة بسمة الامجاد تعد اكفء شركة مكافحة حشرات بالدمام وتستخدم افضل المبيدات الحشرية المصاحبة للبيئة والامنة تماماً على صحتك وصحة اسرتك
Трябва да сте регистриран потребител, за да коментирате статията
"Европейците все повече пазаруват онлайн от други държави в ЕС"



    

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2017 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов