Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Mastercard и Оксфорд запознават банките с технологиите за биометрия

15 юни 2017, 375 прочитания

С все по-голямото навлизане на смартфоните в ежедневието на хората по цял свят и благоразположената потребителска база, финансовите институции забелязват потенциала на биометрията за предлагане на повече удобство и сигурност на своите клиенти, но липсата на познания за все още новата технология сред висшите банкови служители продължава да бъде значително препятствие пред внедряването ѝ. Това става ясно от заключенията в нов доклад на Mastercard и Университетът на Оксфорд, съобщава Banking Tech.

 

Mastercard и Оксфорд запознават банките с технологиите за биометрия

 

За да помогнат с попълването на лисващите знания, Mastercard и Департаментът по компютърни науки на Оксфорд са подготвили рамков модел от пет точки, който да помогне на банките да „съживят биометрията“.

Докладът на двете институции се базира на две отделни проучвания – едното измерва поведението на потребителите спрямо внедряването на биометрията за идентификация при плащания, а другото проучва конкретна група специалисти по финансови услуги.

Потребителското изследване констатира широко разпространено желание за използване на биометрична идентификация, като 90% от допитаните казват, че са отворени за приемането на базирано на биометрия удостоверяване на самоличност като замяна на паролите. Междувременно продажбите на смартфони по света се очаква да достигнат 400 млрд. долара следващата година – което означава повече потребители по света ще имат достъп до ключов инструмент позволяващ биометрична идентификация.

Все пак, допитването сред ръководните кадри показва, че едва 36% от банковите ръководства са запознати достатъчно с биометрията, за да предложат технологията на своите клиенти. За да бъде постигнато подобрение в тази посока, докладът очертава пет точки, върху които мениджърите да се фокусират относно разработването на продукти с биометрична идентификация, а именно: технически параметри, използваемост, оперативна съвместимост, сигурност и поверителност. Макар с някои от тези фактори потребителите да имат повече досег, отколкото с други, дългосрочният успех на усилията на банките с биометрията изисква и петте точки да бъдат оценени равнопоставено, отбелязва Mastercard.

Сътрудничеството между заинтересованите лица също е важно за широкото внедряване на биометрията. „Този модел е важен за ускоряване разгръщането на мобилната биометрия еднакво за потребители и индустрия, но ключът е сътрудничеството“, каза Аджай Бхала, президент в Mastercard по въпросите на глобалните рискове и сигурност.

„Ние можем да постигнем това ако индустрията, академичните среди, правителствата и доставчиците на технологии разберат и допринесат за развитието на предлагания модел за мобилна биометрия“, подчерта той. 

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов