Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Вътрешният имидж на компанията – ключов фактор за успешен бизнес

Как потенциалните клиенти си съставят мнение за дадена фирма? По какво съдят? Разбира се по нейните сътрудници

13 юни 2017, 873 прочитания

Добре известно е значението на репутацията в бизнеса. Затова компаниите полагат много усилия за изграждането и поддържането на добър имидж. В името на тази цел те назначават експерти по корпоративни комуникации, маркетинг и реклама, представят се на форуми и изложения, участват в обществено значими инициативи и т.н. 

репутация, имидж

Но всъщност как потенциалните клиенти си съставят мнение за дадена фирма? По какво съдят? Разбира се по нейните сътрудници. По техния облик, поведение и настроение може да се прецени има ли ред в компанията или не. И разбира се, ако изглежда, че в компанията цари хаос, не е разумно да и се възлагат поръчки. Ето защо всяка организация трябва да разглежда вътрешния имидж, като неразделна част от външния.    
Вътрешният имидж – това е възприятието и психологическото отношение към компанията от страна на нейните сътрудници, мениджъри, собственици, акционери. Вътрешният имидж е не по-малко важен от репутацията в очите на външния свят, тъй като наличието на положителна представа към компанията от страна на изброените по-горе субекти сплотява колектива, дава увереност в утрешния ден на всеки отделен сътрудник, стимулирайки го към идентификация с фирмата, по-активна работа и отдаденост на общите цели, което се отразява положително на външния облик на компанията като устойчива професионална организация, добър работодател и т.н. 

Успешната дейност на всяка съвременна компания зависи в голяма степен от сплотеността на екипа, от доверието между мениджърите и сътрудниците, от надеждността на хоризонталните и вертикалните връзки. 
Да се харчат средства за външен ПР без да се проявява грижа за вътрешния – това са хвърлени на вятъра пари. Какво от това, че дадена компания провежда крупна кампания за старта на новия си продукт, ако работниците, които го произвеждат нарушават технологията и им е все едно дали продукцията ще се купува или не. 
Очевидно, съвременният работник трябва да бъде не по-малко заинтересован от успехите на фирмата, постигани в резултат на неговия труд, отколкото ръководството. 

В разговори с 5 мениджъри с дългогодишен опит откроихме няколко фактора, допринасящи за повишаване на интереса на служителите към качеството  на тяхната работа, а именно:

  • Съответствие между характера на работата и характера на сътрудника;
  • Заплата, която изпълнява функцията на обратна връзка и се формира на базата на личния принос;
  • Комфорт на работното място 
  • Самоуправление – т.е. увереност на служителя, че изказано от него мнение, заедно с мненията на колегите му, може да влияе на технологията за производство, организацията на труда, подбора на персонала и разпределението на задачите. 


В своята книга “Връзките с обществеността на практика” (Practical Public Relations) пионерът на корпоративните комуникации Сам Блек посочва следните ефективни подходи за укрепване на вътрешния имидж: 
1. Пълна и правдива информация, предавана от ръководството към сътрудниците и между сътрудниците.
2. Атмосфера на доверие между служители и работодатели
3. Условия на труда, които са безопасни и не вредят на здравето.
4. Достойно заплащане.
5. Удовлетвореност от работата.
6. Отсъствие на конфликти.
7. Гордост от организацията и увереност в бъдещето. 


Както виждате, откроените от нашата анкета фактори за добър вътрешен имидж са доста сходни с тези, които видният експерт Сам Блек е обобщил. Налице ли са тези фактори във вашата организация? Ако отговорът е отрицателен, перспективите за вашия бизнес са мрачни. 
© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов