Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

5 признака за истински лидерски качества

Всеки служител на планетата мечтае и се надява да ги открие в своя началник.

05 май 2017, 1127 прочитания

Понякога единственият начин наистина да разберете дали лидерските умения са автентични, е като сравните мениджър, който е направил живота ви невъзможен с този, който искате да имате.

Ако смятате, че шефът ви е невероятен, а вие сте най-големият късметлия на света, тогава той най-вероятно демонстрира най-доброто поведение, наблюдавано сред ръководителите в най-успелите компании на планетата.

Те често са наричани лидери-слуга, съзнателен лидер, автентичен лидер или реформиращ лидер. Както и да ги наречете, тяхното управление в организацията е с дискретно усилия. Този тип лидери често насочват вниманието към своите подчинени, споделят своята власт и статут в тяхна полза и не търсят внимание за себе си, съобщава Inc.

Тайната се свежда до това да се даде приоритет на хората пред печалбата. И когато това стане, в действителност компаниите ще постигат по-големи приходи.

 

5 признака за истински лидерски качества

 

 

За да не говорим празни приказки, нека разгледаме най-често срещаното поведение на успешните лидери. Това са пет примера за лидерски практики, даващи чудесни резултати.

 

1. Внасяне на радост и прогонване на страха

Удоволствието е емоция, пораждана от благополучие и успех, които се изпитват от всеки служител в здравословна среда под управлението на успешни лидери.

Това усещане получавате в среда на сътрудничество, в която хората изпитват уважение един към друг, където има истинска работа в екип, колегите споделят еднакви ценности, а във въздуха постоянно се усеща синергия. В такава среда работните часове минават бързо, а в края на деня все още се наблюдава енергия и вълнение.

А средата, в която всичко това да се случи, се създава от лидерите.

2. Предоставяне на средства, чел и усещане за принадлежност на служителите

Дайте на хората това, което искат – цел. Един от начините това да стане, е като дадете на служителите възможност да се свържат и срещнат с хората, за които е трудът им. Работодателите имат конкурентно предимство, когато могат да дадат на своите служители достъп до клиентите, така те могат от първа ръка да се запознаят с ефекта от работата си.

Когато служителите чувстват, че вършената от тях работа дава резултати, това увеличава мотивацията им да работят по-добре.

3. Насърчаване на ерудицията вътре в организацията

Развитието на хората не е обособена дейност по задържането им във фирмата, която да се извършва от отдел Човешки ресурси. Тя е вкоренена в начина на мислене на лидерите-слуга. Очевидно това е добра бизнес стратегия, след като ще увеличи представянето на екипа.

Но отвъд това, развитието на хората е цел на ръководенето само по себе си. Това е начин на съществуване.

Ето как добрите лидери правят това:

Те идентифицират дарбите, талантите, силните страни и типа личност на своите подчинени , за да използват пълния им потенциал.

Те подкрепят ерудицията в организацията, изпращайки ясно послание, че „израстването на нашите хора е един от водещите ни приоритети“.

Те осигуряват възможности за обучение, подготовка в съответствие с целите на работата, мерките за ефективност и в изпълнение мисията на организацията.

4. Изграждане на доверие, което води до бизнес резултати

Ако имате намерение да създавате лидери, доверието е опората, на която компанията ви трябва да стъпи.

Практиките на градящо доверие поведение предвиждат:

Практикуване на отчетност;

Създаване на прозрачност;

Смело посрещане на реалността;

Изясняване на очакванията;

Първо слушайте.

Така ръководните екипи и служителите си взаимодействат всеки ден. Ако използвате тези поведения за увеличаване на доверието сред мениджърите, представянето на служителите ще се подобри, а клиентите ще забележат промяната.

5. Лидерите са открити и ясни в своето общуване

Стратегията „комуникацията е водачество“ цели всеки служител да знае всичко. Макар това да буди страх у някои компании, в The Container Store го обясняват на своя уеб сайт така: „Нищо не кара човек да се чувства част от екип повече от това, да знае, че е информиран за всичко. Знаем, че час от информацията, която споделяме, може да попадне у конкуренцията, но ползите превишават рисковете“.  

© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2020 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов