Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах

CFO Статии

Готов ли е вашия бизнес за бъдещето на изкуствения интелект

25 април 2017, 1604 прочитания

Добре известна е крилатата фраза: “Ако не знаете, къде отивате, не можете да стигнете там”. 

Тази сентенция е напълно приложима към дигиталната трансформация, която сега повечето компании се опитват да осъществят в желанието си да обслужват по-добре, своите все по-привързани към технологиите клиенти. Защото без стратегическа визия и дефинирани цели, никакви магически технологии няма да превърнат вашата компания в дигитален иноватор, а междувременно конкурентите ще ви изпреварят. 

изкуствен интелект, AI



Една от магическите технологии, която привлича все повече внимание (и значителни инвестиции) е изкуствения интелект (AI). Анализаторите от Gartner я включват сред 10-те най-важни технологични тенденции за 2017-а и посочват, че изкуствения интелект е вече около нас проявявайки се в дигитални асистенти като Siri и Alexa, които помагат на маркетинг специалистите за целенасоченото разпространение на техните реклами, участват в търговията с акции, помага на HR специалистите да подбират подходящи кандидати и т.н. 

И тъй като изкуственият интелект се развива бързо, компаниите са изправени пред две големи предизвикателства:
– да включат възможностите на подходящи AI системи в своите бизнес стратегии, веднага щом такива системи станат достъпни
– да подберат подходяща технологична основа за бъдещето, в което AI ще играе съществена роля.     


И все пак, как можете да се справите с тези предизвикателства без да пропилеете много време и пари в реализация на неуспешни проекти? 

Първата стъпка е да решите дали вашата компания трябва да изгражда собствени системи, базирани на изкуствен интелект или да се фокусира върху основния си бизнес като вгради готови AI системи в ключови области на своите операции. Независимо от това, кой вариант ще изберете, Джак Берковиц, вицепрезидент по продуктите и технологиите за обработка на данни в компанията Adaptive Intelligence Applications и експертът от Oracle Дес Кайл отправят следните препоръки: 

1: Започнете с това да формулирате резултатите, които искате да постигнете
Например, ако вашата цел е да подобрите потребителското изживяване или пък да постигнете по-голяма ангажираност от страна на служители и партньори, разгледайте пътя от целта до точката, в която се намирате и вижте къде би могъл да бъде приложен изкуствен интелект. 

2: Модернизирайте вашата ИТ среда
“Приложенията, базирани на облака ви дават увереност, че компанията разполага с най-новите решения и всички обновявания необходими за сигурността, без да преминава през мъчително дълги интеграционни проекти”, казва Джак Берковиц. 

3: Отключете силозите за данни
AI технологиите изискват тонове от данни, идващи от вътрешни и външни източници. Ако потоците от данни във вашата организация са блокирани заради функционални силози или несвързани системи, отстранете тези препятствия. “Когато говорим за дигитална трансформация, всичко трябва да разглеждаме от перспективата на данните”, казва Дес Кайл, експерт от Oracle. 

4: Информирайте всички в компанията, за това, което предстои
Управлението на промяната е 90% от битката за реализацията на която и да е дигитална стратегия, казва Дес Кайл. При въвеждане на изкуствен интелект, който може да автоматизира задачи, изпълнявани сега от служители, ще бъде изключително важно да разясните крайната цел (например подобряване на обслужването за клиентите), както и това, как ще се промени работата на служителите. 

5: Бъдете готови да обучавате служителите за новите им роли
Например, сътрудник от отдела за обслужване, който ще получава данни за клиентите от AI приложение ще има повече възможности да персонализира своя подход към клиентите. За служителя обаче това означава доста различен работен поток, нови инструменти и нови очаквания към работата му. Той трябва да бъде подготвен за всичко това. 
© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997 - 2018 | Реклама | За нас | Oбщи условия | Декларация за поверителност | Политика за бисквитки
Действителни собственици на настоящото издание са Иво Георгиев Прокопиев и Теодор Иванов Захов